Gå til innhold

Kan noen berolige meg?? ang alkohol før jeg visste noe...!!! abort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har i dag (hurra!!!) funnet ut at jeg er gravid, men sliter med veeeeldig dårlig samvittighet over en god fest jeg hadde for et par dager siden, altså da småen var ca 16 dager og jeg var ca 1 måned på vei... barnet er ønsket, men bekymringene mine overstiger VELDIG gleden med å endelig ha blitt gravid... jeg har søkt en del på nettet om skadevirkninger og der står det at det er farligst de 12 første ukene, og at et lite glass kan være nok til at skaden har intruffet og er uoprettelig...

 

Har noen erfaringer med alkohol og syke eller friske barn? Hva er sansynligheten for at det er skadet??

 

Huff... 17. mai ble ikke helt som planlagt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det helt med ro du:)

Tror ca 80 % av oss som er her inne hadde en fyllekule før vi viste vi var gravide.. ( av oss som ikke ble planlagt gravide i alle fall:)

 

Tror di to første ukene er slik atspiren ikke deler blod med oss heller.. en liten sikkerhet fra naturens side!

 

Så ta det helt med ro.. alt er helt sikkert bra..

 

Men du kan jo nestille deg en ul i uke 8 slik at du kan høre hjerte slå osv.. dersom det vil berolige deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke før uke 5 eller 6 det dannes navlestreng og fosteret deler blod med deg....

Og det er vanlig at jentene ikke finner det ut før 1-2 måneder uti svangerskapet....

Det viktigste er at du vet det nå og holder deg borte fra alkohol og røyk og begynner å ta vitaminer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under begge mine forrige svangerskap, startet jeg med skikkelig rotbløyte...det passet liksom slik at det ble på julebord og sommerfest, og jeg visste ikke at det var noe på gang. Hadde som du - skikkelig dårlig samvittighet - men samtidig skal man ikke bli for hysterisk heller, se på advarslene slik at man skal ta et bevisst valg om ¨å være forsiktig. Ingen av mine to ser ut til å lide noe særlig av det som skjedde i allefall....!!!

 

Jeg har endel erfaring med barn av rusmisbrukende mødre - og der kan man med stor sannsynlighet si at det kan være noe av barnets atferd og utvikling som har sammenheng med savngerskapet - men det er jo stor forskjell på noen glas, en kveld på byen eller et kraftig og vedvarende rusbruk....

 

Ta det helt med ro du og feir dagen - neste år triller du mest sannsynlig rundt på 17.mai som stolt mor til ett lite perfekt nusk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aborttankene tror jeg bare du kan legge på hylla. :-) De fleste jeg kjenner som er blitt gravide (og det inkluderer meg selv) kan fortelle om festing og drikking før de skjønte at de var gravide. Jeg ble gravid i romjula og da ble det en del vin og festing, men ungen er frisk som en fisk i dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min ble unnfanget (totalt uplanlagt) sommerferien 2003. I to uker var jeg kontinuerlig pussa, etter å ha blitt skjenka av svigermor. Vi drakk vin, øl, rusbrus og drinker flere ganger om dagen. Da jeg kom hjem fra ferie oppdaget jeg etter noen uker at jeg var gravid. Fra og med da rørte jeg ikke alkohol, og vi har idag en på alle måter perfekt 2-åring som faktisk er litt foran jevnaldrende i utvikling.

 

Det beste du kan gjøre for frøet ditt er å roe helt ned, tenke positive tanker og fokusere på det som skjer i månedene framover, ikke det som har skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen i klubben! Det er nok en god del friske, sunne barn rundt omkring i Norges land som har vært med på endel heftige fester i begynnelsen av livet! Tror du skal slappe helt av! Tror ikke fosteret deler blodbane med mor så tidlig heller, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...