Gå til innhold

Lopper! sånne som klør..

Anbefalte innlegg

Jeg har visst fått lopper i hus via katten min! De biter meg noe aldeles fryktelig! Får myggstikklignende humper som klør og klør.. Nå har jeg støvsuget og ristet alt jeg har av puter, dyner og tepper. Noen som har noen gode råd? Hvordan skal jeg bli kvitt disse udyra? Det er vel ikke farlig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5069492-lopper-s%C3%A5nne-som-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, da er vi i samme båt!! Den j**** katta skal kverkes! Jeg klør så jeg blir desperat!! Vet ikke lengre hva jeg skal gjøre, jeg klør meg til blods! Begynner sånn smått å bli sprø her.... Håper noen kan hjelpe!!

Vanskelig å bli kvitt loppene uten å kvitte seg med katta.. ;/

Er så rart,for katta vår drar oxo med seg disse loppene inn..samboeren min blir angrepet av di,men ikke jeg..

Dette har skjedd flere ganger..er jo seff gla for at jeg slipper unna,mn syns det er rart..?!

En til to uker?????????????????? Uææææ....... :-( Dette går ikke, da rømmer jeg huset!! Dette går ikke, nå bærer det opp av godstolen, her skal det vaskes rundt, alt skal ristes!! Og den forbanna katta ligger sabla tynt an!! :-(

Hos oss er det desverre motsatt.. Jeg blir bitt, men sambo slipper unna.. For meg er ikke en eneste katt i verden verdt disse loppebittene, de er rett og slett så forferdelig at jeg ikke kan overleve..!!

Forresten, er katta deres langhåra? Min er ganske så langhåra, skal tro om de langhåra har lettere for å få lopper??

Annonse

For hunder finnes det loppehalsbånd og sjampo som man kan bade dem med i ny og ne... Finnes ikke slikt for katter? Kanskje derfor man ikke hører at hundeeiere har det samme problemet.... Høres fælt ut å ha huset fullt av slike usynlige vemmelige kryp! Håper ikke katten sover i sengen...

Vet ikke om det fins sånn for katter, men det må jeg vel undersøke.. Skikkelig ille, og det klør konstant!! Katten sover heldigvis ute, men lur som han er, har han klart å lære seg å åpne dører som står på gløtt og han har vært oppe i senga i et lite sekund før han ble funnet! Hmm.. Må nok bytte sengeklær og heldigvis kan jeg ta fram sommerdyna nå..!! Foreløpig må katta pent holde seg ute, han får mat på trappa nå.. Stakkars liten, skjønner vel ikke hva som skjer.. Hehe.. :-)

man kan få halsbånd til katt også, jeg brukte et slikt på hunden min en sommer for hun var så plaget med flått og blodlus og da husker jeg det sto på pakka at det kunne brukes på katt også. Det jeg brukte var kjøpt på dyrebutikk, men tror kanskje de du får med dyrlegen er bedre. Finnes også noe man kan dryppe i pelsen. Tror det må finnes til katt, for man får det til ku, sau, hest og hund ihvertfall(de dyra jeg har prøvd det på) Dette er et middel som skal hjelpe mot flått, lus, lopper og alle blodsugende dyr hvis jeg ikke husker feil. Ta kontakt med dyrlegen, så finnes det sikkert noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...