Gå til innhold

I dag sitter jeg hjemme med blødning??? Noen som vet??


Hegil

Anbefalte innlegg

Jeg begyntr å blø rodt friskt blod i går. Men det kom litt masse med en gang. Gikk hjem å la meg, og da roet det seg. Nå kommer det bare brunt, og ikke så mye. Jeg er mellom sjette og sjuende uke, å er veldig bekymret. Snakket med legevakta i går, men det var bare å holde seg i ro sa han. Ser noen sier at man ikke skal bekymre seg hvist det er brunt. Med andre ord, er det farlig hvis det er rødt??Har ikke serlig smerter i magen, føler bare den er veldig oppblåst, å jeg forsto at hvist en abborterte, fikk en vondt. Håper noen kan skrive litt, hvis dere vet ett eller annet om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to store blødninger og har vært sikker på at det var en abort på gang. Første gangen var natt til 1.mai og da fikk jeg ikke sove. Sto opp for å gå på do og da var det kommet blod i trusa, så ned i do og det så ut som man hadde fått mensen. Da jeg tørket meg kom det en slimaktig pose med klumper i (sorry detaljer) og da var jeg sikker på at det var en spontanabort. Var hos legen 2.mai for å få dette beskreftet, men da banket det lille hjertet som bare det:-)

 

Fikk beskjed om å holde meg borte fra tunge løft, sex og badekar. Og ble selvfølgelig sykemeldt med høy-risiko.

 

I går tidlig våknet jeg av at jeg var våt og da jeg sto opp bare rant det ned. Trodde selv det kunne være tiss, men kunne ikke skjønne hvordan det hadde gått for seg. Men da jeg kom i gangen der det var lyst så jeg at det var blod. Blødde ganske mye i hele går og enda litt idag. Tenkte at nå var det iallefall gått galt. Var hos legen min og forberedte meg på det verste, men der inne lå babyen og sprellet som bare det:-)

 

Legen min mener det er noe med morkaken som gjør alt dette og at det ikke ser ut som at babyen tar noe skade av dette. Så det kan gå bra selv om man tror det verste. Bare ta det helt med ro og slapp av. Jeg fikk ikke lov til å gå i tog i dag engang...

 

Lykke til videre og håper det går bra for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er på besøk her inne..hører egentlig til inne på 2. trimester. Legen har rett i hva han sier, du er dessverre så tidlig på vei at de kan ikke hjelpe om det skulle være noe, så det er bare å holde seg litt i ro. Ta tips og råd med en klype salt, stol heller på intuisjonen din og ikke minst magefølelsen. Det er det beste rådet jeg kan gi. Det er ikke alltid like godt å stresse seg opp her inne..det er jo veldig lett når det er så mange forskjellige historier her inne.

Jeg aborterte 6.januar i år og var da ca. 6 uker på vei og hadde nettopp funnet ut jeg var gravid bare et par dager i forkant. Jeg blødde brunt og rødt blod, for det meste brunt. Hadde ikke spesielt vondt heller, men sluttet ikke å blø før etter 15 dager. Det gikk galt med meg dessverre, men legen beroliget meg med at så tidlig er det ikke noe du kan for selv sa han. Det ville skjedd uansett aktivitetsnivå osv. sa han. Så var jeg heldig og en ny spire klamret seg fast og h*n sitter nå:)

 

Håper du er heldig og at det bare er en liten ufarlig blødning rundt menstruasjonstider eller noe slikt. Følg intuisjonen din og er du redd for at du aborterer..tropp opp på legevakten og krev undersøkelse. Det gjorde jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, ja jeg får vel bare ta det med ro. jeg blør ikke så mye nå, kommer ikke noe i truse inlegget, men litt når jeg tørker meg. Det verste er at en blir så engstelig. Det er betryggende å høre at det kan gå bra.. Jeg skal ringe legen i morgen, håper på et POSITIVT svar. Tusen takk, å lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikkje er vondt, er eit godt teikn. Problemet er at det kan ta nokre dagar frå det startar å blø til ein aborterer. I mitt tilfelle tok det ca ei veke. Har du dei andre graviditetsteikna intakt? (Oppblåst mage og vonde pupper, f.eks.) Det er i så fall også eit godt teikn. Eg trur nå eg ville ringt fastlegen.

 

Eg kryssar fingre for deg!

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde friskt med min første og da var alt bra. Hadde et par dager med "brunt" iblandet slim neste gang, og det endte med MA uke 13, så vi er alle forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...