Nusseline♀♀♂ Skrevet 17. mai 2006 #1 Skrevet 17. mai 2006 Har lest at første smilet kommer mellom 3-5 uker. Sønnen min er nå 7 uker og har ikke smilt ennå og jeg føler heller ikke at jeg får øyekontakt med han. Jentene jeg har fra før smilte når de var 5 uker gamle. Jeg begynner jo å bli ganske bekymret for om alt er som det skal. Han ble tatt med akutt keisesnitt pga at fosterlyden lå på over 200. Legen ventet lenge med å beordre dette, han hadde så høy puls i 2 timer før de tok han ut og jeg er redd han kan ha tatt skade. Nevte dette på 6-ukerskontrollen og de sa bare at jeg skulle se det an en mnd og at det mest sannsynlig ville skje ganske snart. Var deres barn sene med å smile?
Dua :o) Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 hm.....kan ikke fortelle deg hva som er normalt jeg. jenta mi smilte etter 3 uker men har hørt at flere kan være ganske sen. Er du i tvil så ta kontakt med helsesøster eller lege. ikke noe godt å gå å bekymre seg. de bør ihvertfall være i rett posisjon til å svare på det du lurer på.... lykke til...
Gjest Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 Jeg synes ikke du skal bekymre deg for dette. Jeg husker at jeg synes det tok lang tid før vi fikk noe kontakt med poden, og at det var vanskelig å si om han smilte noe særlig. Men så løsnet det liksom litt rundt 2-3 måneder (husker ikke ukene nå lenger, det er jo noen måneder siden). Jeg vet at det virker som en evighet å se det an en måned, men det er nok det lureste å gjøre! Prøv å tenke på noe annet og nyte sønnen din som han er!
KaMa Skrevet 17. mai 2006 #4 Skrevet 17. mai 2006 Gutten vår smilte først når han var nærmere 6 uker gammel. Han er en ganske alvorlig liten kar..Han sløser fremdeles ikke med smilene. Men vi får øyekontakt med ham, da.. Men alle barn er forskjellig, og jeg ville ikke tatt bekymringene på forskudd. Han har sikkert bare sitt eget tempo. :-)
Medium fikk guttebass Skrevet 17. mai 2006 #5 Skrevet 17. mai 2006 Hei! Tror ikke du skal bekymre deg så mye enda. Gutten min smilte ikke før han var 7,5 uker gammel, og er nå en skikkelig solstråle på 3,5 mnd. ) Jeg tror det er veldig store variasjoner på hva som er "normalt". )
mamsemumsen Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Som alle skriver så er det store variasjoner i barns utvikling. Jeg synes allikevel at du skal ta din egen bekymring på alvor og kreve at andre (lege, helsesøster) også gjør det. Det er sikkert ikke noe galt, men jeg tror det er bedre for deg dersom noen vurderer gutten din - slik at du slipper å bekymre deg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 jeg var livredd for at det var noe galt med jenta mi. tror jeg hadde sett henne smile 2 ganger før hun var 11 uker.... alså nesten tre mnd før hun begynte å smile. jeg gråt i en hel uke, og fikk time på helsestasjon, men innen jeg kom med dit hadde hun begynt å smile. Nå er hun 6,5 mnd og er en solstråle! smiler og smiler dagen lang. jeg trodde alle babyer måtte smile innen de var 6 uker- slik det står i bøker- men sånn var det ikke hos oss i alle fall. prøv å slapp av, selv om det er vanskelig...
Musse-M Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 jenta mi var 4 uker når smilte og kikka på meg med festa blikk. Ellers har hun smilt masse i søvne siden ble født,hihi er så skjønnt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå