*C83* fødte13/1 Skrevet 17. mai 2006 #1 Del Skrevet 17. mai 2006 Lurer bare på om det er noen som vet om man kan løfte under det første trimesteret, og hva som er "max" vekt..? Har en datter på 15mnd, som naturlig nok vil bli båret,men er det farlig? Er jo redd for at det skal skje noe der nede.. Er 5+4 idag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 17. mai 2006 #2 Del Skrevet 17. mai 2006 "Løft er ikke skadelig i et normalt svangerskap" sa min lege, ordrett, til meg. Jeg var i tvil, da jeg har en jobb som kun består av løft, fra jeg kommer til jeg går. Prøver å begrense det til 15kg, men det går jo ikke alltid. Er noe med at så lenge man ikke spotter, så kan man forsette med løft man har gjort tidligere, fordi dette er kroppen vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janus-guttemamma Skrevet 17. mai 2006 #3 Del Skrevet 17. mai 2006 som hun over sier.. løft i et normalt svangerskap er ikke farlig.. men dersom man begynner å blø eller har andre risikofaktorer for at noe skal gå galt kan det være greit å snakke med lege. Det er ingen problemer med å løfte en 1-2 åring, men vi skal flytte om en måneds tid og da kommer vi til å hente inn hjelp til de tyngste løftene. Det er noe med at man ikke skal plutselig begynne å utsette seg for NYE belastninger under svangerskapet. Dersom man er vant til å løfte mye, f.eks under trening jobb har man musklene til å takle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #4 Del Skrevet 17. mai 2006 er dere helt hysteriske?? løft det dere har gjort frem til nå så klart,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Adrian <3 Skrevet 17. mai 2006 #5 Del Skrevet 17. mai 2006 Tror nok man kan fortsette som vanlig jeg.. men styrketrening er vel kanskje ikke å anbefale da Man merker nok selv hva som er "for tungt" for en selv.. går ikke an å oppgi en kg-grense. Er jo forskjell på hvor sterk man er i utgangspunktet også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*C83* fødte13/1 Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 18. mai 2006 Takk for svar! Noen er vel mer påpasselige enn andre, men det er bedre å være føre var.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå