Gå til innhold

Noen som har prøvd atkins dietten? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, jeg har prøvd den og den funker. Gikk ned 10 kg på ett par måneder.Det er en tre - fire år siden så jeg husker ikke helt hvor mye på hvor lang tid, men den funket. Men den må følges slavisk. Ikke rom for utskeielser.

Lykke til!

:-)

jeg har kjøpt det jordbær pulveret til atkins o synes det smaker kjempe godt (gleder meg til og drikke de t:P) pleier ta og knuse isbiter jeg da og ha oppi samtidig..

Har prøvd nutrilett sin sjokolade pulver greier og det smakte helt for færdelig..

Så anbefaler og bruke atkins for smaken sin skyld, hvor mye man går ned enda vet jeg ikk fordi begynnte på dette pulveret i dag..

Men jeg skal ikke kutte ut alle måltidene da, skal spise en ordentlig middag hver dag...

Hvis du skal prøve Atkins så vil jeg anbefale at du setter deg ordentlig inn i hva det er for noe. Les boka ordentlig og prøv å forstå grunnprinsippene! Du vil nemlig ikke kunne overleve på dette med å kjøpe "produktene". De er egentlig kun ment for å kunne lette hverdagen til en Atkins-utøver.

Kosten vår er inndelt i ulike næringsgrupper. Proteiner ( rent kjøtt, fisk, egg o.l.), Karbohydrater ( sukker, mel, poteter, pasta, ris o.l), Vitaminer.

Karbohydrater er energi, og hvis vi tilfører mer energi enn vi forbruker - så vil det lagres som fett på kroppen. Men, hvis du kutter ut inntak av energi - så vil kroppen forbrenne sitt eget lager av energi. Det allerede oppsparte fettet.

Så vil noen påstå at dette er farlig, fordi hjernen trenger karbohydrater. Men kroppen vår er skapt slik at får den ikke tilført karbohydrater, så dannes det noe som kalle ketoner. Disse gir hjernen det den trenger. Når dette inntreffer, er kroppen i det man kaller ketose. Dette kan man merke at man får en litt aceton-aktig ånde. Det er nå du forbrenner fett!!!

Jeg har selv prøvd det! Det fungerer utmerket!! Men, som sagt vil jeg anbefale å sette deg inn i opplegget. Slik at du kan lage din egen mat og gjøre det på en bedre, mer smakfull og rimeligere måte enn å bare spise pulver og produkter.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...