Gå til innhold

Bekymret førstegangsmamma her ja (utslett)

Anbefalte innlegg

Ja, nå ligger poden her full av utslett og prikker over hele magen (og litt av ryggen). Noen som i det hele tatt aner hva dette her er for noe? Begynte for 2-3 dager siden med et par prikker og nå er det helt fullt av dem.

Bilde på:

http://groups.msn.com/Froggi/dib.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=54

Allmenntilstand grei, men har sovet siden ca 14.30 til rundt 22 sammenhengende. Tok lang tid å vekke han.

Litt småbekymra mamma her. Sambo har presset glass mot prikkene og han sier at de blekner. Noen andre med unger som har det slk? Han har eksem i ansiktet, men dette er helt anerledes. Alt jeg har spist de siste dagene har jeg også spist tidligere uten reaksjoner. Han har ikke fått noe anerledes i sitt kosthold heller. Han har ikke vært for varmt påkledd, vi har brukt de samme bleiene hele tiden, samme vaskemiddelet, samme skyllemiddelet og alt er likt som det var før.

Gutten er straks 6 mnd.

Takker for svar!

Fortsetter under...

Ingen feber (merkelig nok lavere temperatur enn vanlig og ingen forkjølelse. Et par på skravlesiden sa at dette kunne være allergisk reaksjon på noe. Han virker pigg og slik nå. Setter bare støkk i meg med tanke på om det kunne være noe farlig

Ringte legevakta jeg og fikk beskjed om å holde øye med han i natt i tilfelle pusteproblemer eller hevelser. Er allergi i slekta på min side (i tillegg til meg), og spørs om han har fått noe allergi nå som har slått ut. Stakkars liten. Har i alle fall fått streng beskjed om å dra til legevakta i morgen hvis det fortsatt er slik i morgen tidlig. Takk for svar!

Hmmm, utifra bildene synes jeg det kunne ligne på atopisk eksem. Klør han? Er han utilpass?

Nei, det er jo veldig vanskelig å si da.. Er det vanlig at han sover så mye som 7 timer på dagen sammenhengende? Det hørtes mye ut. Hvis du er skikkelig usikker hadde jeg tatt turen til legevakten..

Er ikke enkelt å finne ut om en 6 mnd gammel unge klør eller ikke da... Han oppførte seg i alle fall normalt etter at jeg hadde fått vekket han og gitt han mat. Han sover ikke 7 timer på dagen nei. Nå de siste 2 ukene har det vært mellom en halvtime og 3 timer i strekk. Blir våkenatt på meg, men så lenge lillegutt har det bra så har jeg det bra.

Han har hatt eksem på kinnet i mange måneder, men dette var helt annet. Når jeg tenker tilbake på det så minner utslettene om da jeg hadde allergi da jeg var liten, men jeg var i det minste 5 år da det slo ut..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...