okt2005 Skrevet 16. mai 2006 #1 Del Skrevet 16. mai 2006 Greier dere å få babyene deres til å sove til samme klokkeslett hver kveld (ihvertfall sånn noenlunde)? min lille jente er 6 mnd, vi har egentlig alltid slitt med å få henne til å sove på kvelden. hvis babyen ikke sovner, lar dere da barnet ligge på soverommet til det til slutt sovner, fordi det er jo natt, eller tar dere barnet med ut i stuen igjen? før var jeg konsekvent på å la henne ligge inne på soverommet hvis hun først var lagt, var inne sammen med henne, men det kunne da ta evigheter før hun sovnet. nå tar jeg henne med ut igjen hvis jeg ser at hun ikke kommer til å sovne... det andre jeg lurer på er om dere står opp til samme tid hver morgen? her i huset har jeg både prøvd å stå opp konsekvent kl 8 flere dager for å se om det hjelper, hvis hun får bestemme, kan det variere fra kl 06 (som idag), til kl ti halv elleve. synes ikke jeg greier å få noe rutine på søvnen, igår la hun seg halv åtte, og våknet kl seks. hun sov en del timer i ettermiddag, frem til ca halv fem, og er derfor ikke i seng ennå (her er klokken halv elleve), enda jeg har forsøkt å få henne til å sove flere ganger. veldig takknemlig hvis noen har tips eller erfaringer å dele, blir veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5066468-hvordan-v%C3%A6re-konsekvent-i-forhold-til-leggetid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drangelina Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Gullet sovner mellom19.00 og 19.20 hver kveld. ( 5 mnd gammel) Vi har en fast rutine: kvart på 7 får han ny bleie, vaskes i ansikt og på hender, og får pysj på. vi synger og leker under stellet, så det er en skikkelig kosestund. Så går vi inn på soverommet, demper lyset, legger han på sengen vår og synger om trollmor og 11 små trollunger, da begynner han å gjespe. Så får han pupp til han nesten sovner. Han legge våken i sin egen seng, og jeg sitter hos han ca et minutt og sier " sove nå, lille Magnus" om og om igjen. Da sovner han som regel innen fem minutter. i værste fall griner han i ti minutter før han sovner. HVis han våkner igjen etter noen minutter går jeg inn igjen ( venter alltid 5 min først) og sier "sove nå...." funker hver gang. Vi har også en fast bamse som han har i sengen sin og holder rundt. Vi står opp samme tid hver dag (han vekker oss 07.00 enten vi vil eller ikke....) HAr lært dette fra sleepsense metoden. Nå som han ahr læret å sovne selv til fast tid, skal vi i gang med å lære han å sove hele natten. Det tok tre-fire dager å etablere denne rutinen! Var overrasket over hvor fort det gikk! lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5066468-hvordan-v%C3%A6re-konsekvent-i-forhold-til-leggetid/#findComment-5081458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Only Skrevet 24. mai 2006 #3 Del Skrevet 24. mai 2006 Gutten vår blir lagt sånn mellom 20.00 -20.30. Han får grøt sånn rundt kl. 19.00 og etterpå er det på badet og steller og koser oss. Da vasker jeg han skikkelig med klut og vann i ansikt, hender og rompen. Lar han få kose seg litt uten bleie og pludrer med han ei stund. Har på bleie og pysj og så er det inn i kjellerstua (rett ved siden av soverommet) og der får han pupp og etter den koser vi oss littegrann, mens jeg forteller at nå skal han "bysselalle" . Og når jeg legger han sktryker jeg han over pappa og kinnet og sier natti natti. Da snur han seg på siden og tar løven sin og sovner ganske raskt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5066468-hvordan-v%C3%A6re-konsekvent-i-forhold-til-leggetid/#findComment-5142316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #4 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei Hvorfor må det være en fast tid? Det er teori som alle hs holder fast ved, og som ikke nødvendigvis stemmer. Jeg har hørt fra en som faktisk har forsket på barn og søvn at barn skal legges før de er skikkelig trøtte, altså litt forskjellig hver deg... Prøv å legge henne når hun begynner å bli trøtt (men før hun blir for trøtt). Jeg følger dette med stort hell. Og leggetiden er som regel mellom kl 19-20. Jeg vil også nevne at jeg syns søvn mønsteret deres forandrer seg hele tiden, så vi får bare henge med... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5066468-hvordan-v%C3%A6re-konsekvent-i-forhold-til-leggetid/#findComment-5210429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå