Gå til innhold

overdramatiserer vi?


et lite mirakel

Anbefalte innlegg

Hvordan fikk egentlig folk unger før??? Eller mistet de barnet oftere enn nå til dags? I følge mamma spiste og drakk de omtrent alt det de ville... Nå er det et evig sammensurium av regler for hva vi kan og ikke kan spise...og ingen ser ut til å være enige om noen ting! For eksempel;vi skal ikke spise upasteuriserte melkeprodukter. Men før i tida ble jo ikke melka pasteurisert??? Mulig jeg er helt tett...en smule frustrert etter å ha lest at jeg KUNNE spise sushi og jordbær, spiste masse av dette, og fikk så kjeft fordi dette var noe jeg absolutt ikke skulle spise...frustrerende greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Mitt svar er JA, flertallet her inne overdramatisrer.

Det ble jo folk av barna før i tiden også, og det var slettes ikke noen flere aborter enn nå.

Tror ikke en skal sitte å tenke så mye på akkurat dette med hva en kan spise og ikke. Så lenge man vasker frukt og steker kjøttet godt så tror jeg samtlige kommer seg levende gjennom svangerskapet:)

Sushi kan du faktisk spise, og jordbær også:) Kos deg med det du vil, og lukk igjen ørene for allt hysteriet du hører overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...tror at grunnen til at vi er blitt mer bevist på hyginene og hva vi skal spise å ikke, var fordi alle de "gammel kjerringene" ble syke.

 

nei jeg vet ikke...

men i dag så bruker vi mere tilsettningsstoffer og annet drit i maten.

å for 60 år siden så fantes det nesten ikke allergi.det er noe som er kommet med årene.. til og med tarmproblmer,kreft osv....har blomstrert opp.

Tror vi har all grunn til å være forsiktig i dag.

 

Men men.. jeg vet ikke...

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg.

 

Nå får tiden så blir masser frukt og grønnsaker sprøytet med masse greier etc.

Og vi sliter med mer allergier og plager enn før i tiden når usunn mat ikke fantes - nesten. Og maten var mer "ren".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt meg selv dette spørsmålet en gang også, men mannen min sier det hele tia...da blir jeg provosert. For hva vet vi om hvor mange barn pr mor, som ble friske eller fikk funksjonshemming, pga hva de spiste eller drakk ?? Eller hvor mange barn mistet de tro ? Dette er noe som sjelden blir lest om, og kanskje er det aldri skrevet noen sted hvordan kvinnene opplevde graviditet, og det å få barn fra før i tiden ??? Mulig man finner noe langt inni rekkene av historiebøker på biblioteket(eller nett), men sjelden får vi høre om det som hendte om akkurat "det" i dag ! Jeg tror det er derfor man tror at "alt var så mye greiere før i tiden...."..... man har bare ikke fått høre hva som virkelig skjedde !

Jeg synes vi skal være glade for at utviklingen er kommet dit vi er i dag. Nå vet man mye mer om hva som er skadelig og ikke ( fordi man lettere kan lese seg til det), og man kan lettere verne om sitt barn i magen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke jeg er hysterisk. Det er så FÅ ting man skal holde seg unna de få månedene, som man går gravid. Jeg kan ikke skjønne at dette skal være noe problem.

 

At alt var så mye bedre før, det er det vel bare noen som påstår. Det var da masse tilfeller av handikap og fysiske misdannelser tidligere. Mange flere døde i barsel enn det gjør nå. Det var mange barn som var uønsket av sine familier, som ble plassert på institusjoner, barnehjem, stengt nede i kjellere osv.

 

Jeg synes at det er et knøttlite "offer" å måtte holde seg unna muggoster, rakfisk, spekemat - altså - det er snakk om så få måneder av livet mitt, at dette gjør jeg med glede. Hehe, kan ikke påstå at jeg er så innmari glad i slike ting fra før av heller, så dette er ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...