Gå til innhold

Ammefri på jobben?

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å benytte meg av ammefri på jobben når jeg begynner på i august. Snuppa er da 10 måneder gammel og vil gjerne amme en stund til. Noen som benytter seg av dette og hvordan reagerte arbeidsgiver? Gruer meg litt til å melde fra til arbeidsgiveren om dette... Hvordan la dere opp dagen? Kan man velge selv? Det er for langt til barnehagen til at jeg kan reise fra på jobben slik at jeg helst vil ha begge timene før eller etter jobb. Er dette greit?

Noen som kan hjelpe? : )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5065509-ammefri-p%C3%A5-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ammefri i jobben, men ei datter som nå snart er 12 mnd.

Jeg begynte i jobb når hun var 9 mnd.

Jeg får betalt, og èn time til dagen,

Den første dagen dro jeg hjem til lunsjtid, har bare 10 min. til jobb. Men det gjorde bare mer skade enn det gjorde godt, for da fikk jeg jo ikke lov til å gå igjen! Så nå går jeg heller hjem èn time før og det er helt OK med arb.giver! Jeg pumper meg også på jobb, og da får jeg de minuttene til rådighet i arb.tiden, behøver ikke bruke lunsjtiden min på det.

Nå har vi det veldig greit på jobb og det var bare positive tilbakemeldinger på ammefri-ordningen. Jobber i bank som finansrådiver og vi er nesten bare småbarnsforeldre.

Mange tar den timen på morgenen, da frokosten som regel er viktigt for babyen, men jenta mi vil ikke ha på morgenen hun og i og med at vi har morgenmøter på jobb så passer det best med en time mot slutten av dagen.

Deilig å gå den timen før hjem!

Gruer meg til å slutte å amme pga. det!!

arbeidsmiljøloven sier vi har rett på 1 time ammefri daglig. vår personalhåndbok sier opp til 2 timer. snakket med arbeidsgiver i dag og da var det bare snakk om 1 time. og jeg begynner når klumpen er bare 7.5 måneder (en dag i uken når pappaen tar fedrekvoten...). gruer meg. klumpen vil ikke ta flaske så det vil bli et bal....

Jeg får 2 timer ammefri hver dag. Kommer to timer senere enn ordinær arbeidstid. Får betalt siden jeg jobber offentlig sektor. Jeg har en avdelingsleder som nettopp har benyttet seg av ordningen selv. Synes det fungerer veldig bra. Kommer nok til å benytte meg av ordningen helt til hun begynner i barnehagen til høsten. Det er viktig for meg å amme da hun har melkeallergi og andre allergier.

Snakk med arbeidsgiver, dette er noe du har krav på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...