Gå til innhold

Stemmer alltid terminen man får på UL?

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd for første gang idag :) Det var utrolig spennende. Ser ut til at det blir ei lita jente. Men faren min er sta og påstår fortsatt at det blir gutt. Hehe. Det som overrasket meg litt idag var den nye terminen jeg fikk idag. Legen min regnet seg fram til den 18.10, men har senere sagt at jeg kan være lenger på vei enn forventet. Dette ut ifra måling av livmoren og at vi ganske tidlig hørte hjertelyd (et par uker før vi egentlig skulle). Jormor har også sagt til meg at jeg fint kan ligge en måned lenger fremme. Men ut ifra mine egne utregninger har jeg holdt meg til den 18., da det har sett ut til å stemme ganske bra. Så kommer jeg altså på UL idag og får beskjed om at jeg har termin den 29.10. Ikke at det spiller noen rolle egentlig. Jeg ble bare litt overrasket, og jeg får det heller ikke til å stemme. For hvis det stemmer, så må jeg jo ha hatt eggløsning samme dagen som mensen ikke dukket opp (fordi jeg var gravid, trodde jeg). Og jeg tok to graviditetstester, en dagen før og en dagen etter at mensen skulle ha duket opp, og de viste begge at jeg var gravid...?? Hmm... Er det rart man blir litt forvirret?

Fortsetter under...

Blir spennende og se når den kommer ut da :), men jeg hadde selv ikke stolt helt på UL-terminen. Jeg mener å ha lest et sted at man ikke kan regne bakover fra UL-termin, dette fordi foster ikke vokser helt i samme takt selv om det er ganske likt, men at man UL-terminen er den mest riktige.

97% stemmer den.

Husk at det er ikke på DAGEN terminen er. Men 2 uker før og 2 uker etter datoen..

Og mange førstegangsfødende får ofte litt før (iallfall i min familie) :)

Man kan jo ikke fortelle når akkurat barnet kommer. Det er rett og slett umulig, for ting skjer jo underveis!! Man lever forskjellig, trener forskjellig, spiser forskjellig etc....

det er ikke alt som vi får til å stemme her i livet, sånn er det bare ;)

Jeg krangla veldig med UL terminen på gutten min siden jeg ble satt 3 uker tilbake og ble da gravid 1 uke etter at mensen uteble.. (tok testen etter 2 uker uten mens) men når gutten kom (han kom 5 uker fortidl)i mente de at terminen stemte. I følge UL terminen hørte vi hjertelyden i uke 9 (!!) Men lille gull har et veldig smalt hode og når de måler tverrsnittet av hode og ikke omkrets blir ofte terminen feil, dette sa UL legen min til meg i dag og han rekna at om de kun målte tversnittet så ville terminen min være 10 dager senere!!

Hei!

Når jeg var på ultralyd ble terminen satt tilbake 13 dager fra det jeg selv mener er riktig. Skal til ny ultralyd om noen dager, og lurer da på om fosteret har endret seg, eller om legen fortsatt finner ut at jeg er på samme stadiet.. Jeg mener at terminen må være feil, for jeg kan ikke skjønne at jeg kan ha eggløsning 4-5 uker etter mens...

Annonse

Hei!

Jeg var på privat ul i uke 14 og da fikk jeg termin 22.sept liks som jeg hadde regnet ut selv. men så dro vi inn til stavanger på den oppsatte ul, eller hva jeg skal kalle den. og da ble terminen 7.okt!! det er faktisk over 2 uker i forskjell, og vi klarte ikke helt å få dette til å stemme vi heller, for da var jeg på en måte ikke gravid når jeg tok testen. og jeg tok en cb digital som skal ha mye graviditets hormoner for å slå ut, og det stemmer bare ikke etter den nye terminen! så jeg skal inn på enda en ul 2.juni, blir spennende å se hva utfallet blir da! men men... det er mange av oss, 4 av de som skal ha rundt meg har også blitt flyttet alt fra 10.14 dager, så jeg tror nesten det går sport i det her i stavanger!

For førstegangssfødende er det vanlig å gå 1-2 uker over termin. Med min første fikk jeg termin flyttet 4 dager senere enn legens termin ved UL, men gikk ennå 10 dager over. Dette var lange og tunge dager, så er du førstegangsfødende, ville jeg forholdt meg til UL-terminen for å korte ned ventetiden mot slutten.

Nei, ulterminen stemmer ikkje alltid med når terminen skulle vere, men skal vere ganske nøyaktig. Sjølv er eg 100% sikker på når babyen vart laga (prøverør), men likevel har terminen min blitt flytta 4 dagar. Ingen krise, men litt kjedelig...

jeg ble flytta 2 uker tilbake jeg å, men da ble jeg gravid dagen etter jeg skulle hatt mensen. og mensen min kommer alltid når den skal, og treffer alltid spesielle dager som bursdagen min, jul og nyttår..

tror på min mens termin jeg. og uansett så kommer den når den er klar.

Ja, jeg skal jo liksom også ha blitt gravid den dagen jeg skulle hatt mensen, samme dagen som jeg tok den første testen (som testet positivt). Derfor jeg ikke får den nye datoen til å stemme. Men det er ikke så farlig. Babyen kommer når den kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...