Gå til innhold

når bør jeg øke til mere fast føde

Anbefalte innlegg

snuppa er nå 6 1/2 mnd, og spiser en full porsjon grøt og litt frukt pure til kveldsmat, resten får hun bare pupp'

Bør hun begynne å få mere ordentlig mat nå, eller skal jeg vente til jeg merker at hun virkelig trenger det'

Hun virker fornøyd m puppen hele dagen, så det virker ikke som hun er sulten.....

Fortsetter under...

Sønnen min er like gammel og vi er snart oppe i en kvart/halv porsjon på formiddagsmåltidet. Jeg har tenkt å begynne med et middagsmåltid når han er oppe i en full porsjon. Da skal jeg begynne med most potet og ta det gradvis i smaksprøver til porsjon. Og sånn har jeg tenkt til å fortsette med de andre måltidene også. Ingen grunn til å vente, men kanskje heller bruke lenger tid på tilvenningen tror jeg. Men har som sagt ikke prøvd selv ennå da...

Jenta mi er 7mnd å får en full posjon grøt på morran og middag på ettermiddagen. Tenkte jeg skulle begynne å gi henne litt frukt til lunch. å når det er innarbeida så begynne å gi henne grøt på kvelden.

Du kan jo begynne med litt middag da?

Hs sa til meg at jeg godt kunne begynne med det da vi var på 6mnd kontrollen(hun var 6,5mnd da å fikk bare grøt på morran)

Jenta mi elsker middag så det er noe som går ned på høykant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...