Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hatt hodepine i slutten av sv skapet???? er i uke 39 ..Har høyt blodtrykk hver gang jeg kommer inn på kontrol, men det går i allef ned litt etter en ekstra måling på andre arm...Har ikke hatt no i urinen, men er litt redd for sv sk forgiftning pga hodepine...er også litt hoven i leggene, men ik mye...Noen med erfaring ...???? Må man ha eggehv i urinen for at det skal være sv forgiftn??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 29+3 og har hatt hodepine i fem dager nå,lurer også på om man må ha eggehv i urinen for at det skal være sv forgiftn.

Skrevet

det må være eggehvite i urin for at det skal være svangerskapsforgiftning. Men dersom du får akutt pannehodepine og evt mer ødemer enn tidl, pusteproblem, magesmerter, mindre liv og lignende kan det være akutt sv.skaps.forgiftning. Selv om du ikke har hatt eggehvite i urinen tidligere kan det ha kommet nå... Men når det er sagt så har mange hodepine. Drikker dere nok? Nok søvn og lign?

Jeg hadde også hodepine da jeg var i overkant på høyt blodtrykk..( 140/90) gikk opp fra 100/60. Men ble halvt sykemeldt siste mnd og det hjalp. Blodtrykket gikk ned og hodepinen forsvant..

Skrevet

Hodepine er visstnok en vanlig plage i svangerskapet...i følge legen min på sykehuset. Jeg har hatt hodepine siden uke 17, og er nå i uke 29. Ikke noe moro i det hele tatt, ufattelig slitsomt og vanskelig å håndtere.

Har hatt litt høyt blodtrykk (ca 135/85), og det har også vært spor av proteiner i urin. I tillegg hopet det seg opp vani kroppen, hadde ødem på 2-3. Fikk litt panikk, var sikker på at jeg skulle utvikle svangerskapsforgiftning. Ble sykemeldt 50% en stund, og det hjalp på alt annet enn hodepinen.

Tips: Drikk mye vann, få nok hvile, ta magnesium eller kalsium, akupunktur hjelper visstnok også.

Håper den slipper tak straks, og at du snart får babyen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...