Gå til innhold

Dere som har født i uke 34 - 35! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte bare på hvor store var babyene da? :) Kjenner at det begynner å bli trangt der inne nå..:)

Gleder meg såå mye til jeg får møte den lille. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Kanskje ikke så interessant, men jeg fødte i uke 33+5. Gutten som kom ut var da 2345 gr og 45 cm.

Skrevet

jeg fødte i 34+3. og sønnen min var 2655.

Skrevet

jeg fødte i 36+0 og jenta mi veide 2560 gr og var 46 cm.

Skrevet

Men, har de vært så ferdige at de har klart seg selv, eller har dette vært premature barn som har måttet ligge i kuvøse?

Her er jeg helt grønn... Sorry:o)

Gjest -lilly-
Skrevet

Alle barn før uke 37 kalles premature. Min gutt lå bare 1 time i kuvøse. Han klarte seg kjempe fint. Men de må som oftes ligge på prematuravdelingen i et par uker. De er nokså svake og klarer ikke suge melk selv, derfor får de mat gjennom sonde.

Så jeg måtte pumpe meg hver tredje time for å så legge han til bryste for å se om han klarte suge litt selv. Deretter sonde han (mat gjennom rør i nesen).

Skrevet

fikk min første i uke 34.2500gr og45cm.han verken lå i kuvøse el ble mata i sonde,fikk av meg + litt på nebb.lå en uke på sykehus for han fikk litt gulsot og de regna han på premature verdier for å være på sikre sia

Skrevet

Jentene mine ble født i uke 33+6. De var 2400 og 2500 gram tunge, 44 og 45 cm lange. De var i fin form, måtte ikke i kuvøse, men lå i varmeseng i et par timer bare for sikkerhets skyld. De pustet fint selv og fikk mat fra kopp/flaske. De fikk gulsott og var slappe pga prematuriteten, men ble friske og la raskt på seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...