Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ønsker å bruke tøybleier på babyen min når den kommer, men vil helst ikke bruke brettebleier. Finnes det formsydde bleier som passer helt fra starten av? Noen som har noen erfaringer å dele? Har lest her inne at Kushies bruker laaaang tid på å tørke, og det jo ganske kjedelig da... Hvilke erfaringer sitter dere med når det gjelder imsevimse?

takker og bukker for svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5063364-t%C3%B8ybleier-til-nyf%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg har gramma meg ein del over Kushies her inne før, fordi dei brukte så lang tid på å tørke. Men no bit eg i meg noko av kritikken, for etter nokre runder i vaskemaskinen tøkar dei no ganske raskt - over natta på tørkestativet. Og dei er superpraktiske, enkle i bruk, søte, effektive...men frykteleg dyre. Har du undersøkt Motherease sine formsydde one-size-bleier? Dei ser ganske smarte ut, og eg trur dei er noko billegare enn Kushies.

Har brukt både brettebleier og popolino two-size fra startetn. Har etter hvert gått over til bare å bruke de formsydde. Synes brettebleiene fungerte dårlig. Ble bare liggende som en liten ball. Prinsessa er nå 4 måneder. (Har tørketrommel. Da blir bleiene mye og deilige!)

Det finnes mange typer tøybleier. Imsevimse har en tynn og lett-tørket bleie som heter Imseblöjan. Vi bruker den til vår et år gamle datter med en imsevimse ullbukse utenpå. Ullbukser er best, liker de med borrelås bedre enn træ på bukser. Imseblöjan holdes på plass av bleiebuksa.

Nøstebarn har popolini two size- veldig lettvinte, men tørker sakte! Jeg fortrekker imseblöjan i frottè, den suger bra og tørker relativt fort. Men til nyfødte er den for klumpete. Jeg elsker brettebleier fordi de tørker så fort( ute tørker de på en time!) og de er lette å tilpasse barnet. Vi har noen brettebleier fra nøstebarn, men til vår lille overaskelse skal vi kjøpe noen på JYSK, fordi de er litt mindre og blir ikke så klumpete. Kushiene tørker raskt( snakker da om basic, ikke alt-i-ett), men de blir fort utslitte. Våre holdt et drøyt år før de var hullete( brukte de inni bleier jeg sydde jeg,så de lever videre i hjemmesydde bleier). Popolini two size er slitesterke! Det er også imseblöjan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...