my71 Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Min lille prins kom 1. mai. Det har vært først et langt opphold på sykehuset og travlet hjemme etter hjemkomst. Ikke så lett å få til å skrive her :-) Jeg gikk 14 dgr over tiden. Ble satt igang på fredag, nytt forsøk på lørdag. Da ble det egentlig vurdert å bli keisersnitt p.g.a. at jeg ikke "åpnet meg". Dessverre gikk vannet lørdag så da ble det gjort enda et forsøk til i gangsetting, også da fullstendig uten effekt på åpning. Men livmoren min var helt utslitt av inneffektive rier og det var tøft på søndag og natt til mandag. Jeg ble et nytt menneske når det ble satt spinal bedøvelse under keisersnitt. Jeg mistet en del blod og var anemisk etter fødselen. Måtte derfor bli lenge på barsel avdelingen og fikk ikke komme på hotellet. Barseloppholdet synes jeg var helt forferdelig. Har aldri vært så søvndeprivert. Fikk så og si ikke sove hele helgen p.g.a. igangsetting og deretter ikke på en uke på avdelingen. Jeg fikk ikke til å amme og sønnen min gråt masse og utrøstelig på avdelingen. Jeg ble mer og mer stresset, underskuddet på søvn var etterhvert voldsomt og hemoglobinverdiene mine sank under 6. Jeg opplevde heller ikke personalet på avdelingen som alltid like støttende og hjelpsomme, mens enkelte skulle hatt heltinne stempel. Det endte med at jeg fikk grått meg ut av avdelingen og få oppfølging hos egen lege. Nå har hb verdiene begynt å stige, og jeg har allerede kommet meg opp på 8. Det hjelper veldig på kreftene. Heldigvis kom jeg meg hjem! Etter det har jeg fått avlastning av min flinke fine mann. Allerde første kvelden hjemme klarte vi tre å finne ut av ammingen slik at lille prinsen vår fikk mat. Kjæresten min tok seg av sønnen vår flere timer den første natten hjemme i egen seng, og allerede første morgen var jeg et nytt menneske. Sønnen vår gråter fortsatt i perioder (nok litt mer enn vanlig p.g.a. luft smerter), men alt går så uendelig mye greiere hjemme. Jeg syntes det var riktig stressende og vanskelig å være på sykehuset. Så er det den lille prinsen. Han er så fin, helt perfekt. Vakker, og det sprenger i brystet på meg når jeg ser på ham. Det ble født en sønn, men det ble helt klart født en mamma også. Jeg har så uendelig mye varme for ham. Så takknemlig for at alt har gått bra, og at jeg har fått oppleve å få et barn. Håper det går bra med alle dere andre her inne også. Dere var til stor hjelp for meg under graviditeten. Takk for støtte og deling av gleder og sorger :-) Lykke til ps: dere som ikke har født. jeg anbefaler dere å lese om amming før fødselen. jeg trodde det var voe som skulle gå helt av seg selv, men det var mange førstegangs fødende som slet på sykehuset. har lille prinsen min på armen nå, så må i skrivende stund droppe store bokstaver siden jeg bare har en hånd ledig. gled dere. det er så mye fint. det kan også nevnes at jeg ikke hadde med meg store nok bind, ikke store nok truser og for få amme bh til sykehuset. tvi, tvi my71
Juni_baby Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Først vil jeg bare gratulere sååå mye med lille prinsen! =) Hyggelig å høre at det går bedre! =)) Tusen takk for gode tips også! Gleder meg til det blir min tur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå