Gå til innhold

Noen som HAR hatt bra effekt av bringebærbladkapsler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok de i forrige svangerskap. Nå fødte jeg jo en måned før termin, men fødselen gikk raskt og livmoren jobber bra, selv med epidural. Hadde effektive rier... Om dette er pga tablettene jeg tok fra uke 32 vet jeg ikke. Men jeg skal iallefall ta de denne gangen og:)

Bringebærbladkapsler skal styrke morkaka slik at riene blir kraftigere. Flere jeg kjenner, har anbefalt disse kapslene. Men selv har jeg ikke tatt dem fordi jeg har slitt med høyt blodtrykk i slutten av graviditeten og vært litt skeptisk til disse tablettene...

Annonse

Jeg har hørt at disse kapslene ikke er så bra for blodtrykket, men jeg aner jo ikke om det stemmer. Men det er eneste grunn til at jeg valgte å ikke ta disse kapslene. I og med at jeg har slitt med stadig høyere blodtrykk nå på slutten, følte jeg at det var tryggest å la være. Men som sagt: Jeg har hørt at de har god virkning, og det er helt sikkert trygt å ta.

Vet ikke hvordan det hadde vært uten kapslene. men knaskrer de denne gangen også. Hovedgrunnen til at jeg tok de var for å styrke livmoren og for å få den til å trekke seg fortere sammen etter fødselen. Og- det gjorde den!!!

Kjøpte meg penkjole 4 dager etter fødselen, og da var magen så og si flat igjen! Dette kommenterte de også på sykehuset- at livmoren var trukket så mye sammne på kort tid. Nå vet jeg jo ikke hvordan det hadde vært uten- men er det slik at disse kapslene hjalp prøver jeg gladelig igjen!

Og- jeg har like sdtabilt blodtrykk etter at jeg begynte med kapslene. Har tatt de 3 mnd snart- knappe 2 uker til termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...