Gå til innhold

Angående graviditet og beroligende medisiner......

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med sosial angst og tar av og til medisinen Valium før jeg skal ut på noe(beroligende)---kan dette tas hvis man er gravid?

Jeg vet jo ikke om jeg er gravid ennå....har IKM om rundt 14-16 dager tror jeg...kan det skade å ta medisinen min i morgen da-----dersom jeg skulle være gravid? Jeg vet ikke om jeg har hatt el enda...men det er rundt denne tiden hvertfall......hmmm vil ikke ta noe som kan skade en kommende spire....

Fortsetter under...

Men det sant. Dere kan lese mer på felleskatalogen.no. Har faktisk vært borti det, men mammaen var det man kan kalle misbruker av beroligende. Jeg sier ikke at alle får det, men det er en økt risiko. Fosteret kan også få abstinens-tendenser med økt hjertefrekvens. Men som sagt, snakk med legen først.

Huff...nå ble jeg usikker altså.........har egentlig behov for å ta det-men som sagt vil IKKE hvis det kan gjøre skade....

Men å ta det under prøveperioden.....fra mens til el er vel ikke farlig i allefall? Det sitter vel ikke i kroppen?

Annonse

Det er vel ingenting å hisse seg opp over at en sykepleier kommer med sin mening og kunskap om dette!

Hadde det vært jeg som var hovedinnlegger, ville jeg blitt glad over alle opplysninger jeg kunne få. Selv om det var snakk om misbruk, så gir det jo en viss risiko for de som tar normale mengder også.

Høres ut som en klok ting å snakke med legen, spør du meg...

Vi snakker om bivirkninger her. Det er så og så mange prosent av antall testede personer som er bakgrunn for dette tallet. Og uansett om det gikk fint i ditt tilfelle (og det er flott) så er det likevel en økt risiko med mange typer medisin man velger å ta. Derfor sier jeg at man bør snakke med legen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...