Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Dersom det stemmer at hun kommer med påstander om at hun ikke annbefaler babysafe, ja da bør hun begrunne disse påstandene!!! Vi er mange som bruker det, og undrer over hvorfor hun ikke annbefaler den.........
Trollemor og snuppa! Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Hmm.. hva er egentlig babysafe? Hehe...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 En babysafe er en nattkjole, litt sid en, som er tett i bunn. Og så har man en festeannordning under madrassen, og fester nattkjolen i denne. Dette for at barnet ikke skal kunne snu seg rundt, reise seg opp, eller komme seg ned i fortenden om natta. Det er en annordning for at barnet skal sove "safe", altså trygt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Høres ut som en tvangstrøye spør du meg :0(
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Tvangstrøye......... Er du idiot? Bruker vel ikke seler i bil heller du da...tvangstrøye/pysestreng det også? Babysafe brukes ikke som tortur, men for å sikre barnet mot å ramle ut av senga, og mot å snu seg rundt på magen, så slipper man at krybbedødsfaren øker.ikke alle unger greier snu seg tilbake til ryggen.... Den beskytter barnet fra og bli kaldt når detr sparker av seg dyna. Den beskytter barnet mot å bli liggende heilt under dyna, kanskje opp ned, og ikke komme noen vei....ikke sikkert mor hører barnet gråte dersom babyen har kommet ned under dyna og ligger med nesen ned i madrassen og ikke greier snu seg. Så NEI, det er ingen tvangstrøye. Tosk.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Jeg kjøpte en slike en. Og det var jaggu tvanstrøye. småtten fikk ikke til å ligge sånn som han ville. Og på butikken sa de at man bare kunne ha den litt slakk, så kunne babyen ligge på siden. Men da må jo hempene være under madrassen. Og da blir det ikke enkelt å få ungen ut i en fei om det skulle oppstå feks brann.. Min unge fikk ikke til å snu seg eller sove eller slappe av i det hele tatt. Nå bruker jeg bare posen, ikke stroppene. Så får gullet mitt bevege seg akkurat som han vil. Og da sover alle bedre.
Monstermamma Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Snuppa mi setter seg opp og reiser seg i senga hele natta, og klarer ikke å finne roen (ikke sååå lett å sovne stående), så jeg tenkte å kjøpe babysafe. Men i butikken sa de at de ikke hadde lov til å selge disse festereimene lenger, visstnok fordi det hadde skjedd noen ulykker og at fagfolk ikke lenger anbefaler bruk av dem fordi barnet blir låst i en og samme stilling hele natten. Jeg kunne fortsatt kjøpe posen, men til mitt bruk var ikke det aktuelt!
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #9 Skrevet 16. mai 2006 Det fikk jeg også beskjed om: at det hadde skjedd ulykker. Sikkert derfor jordmor s ikke anbefaler det. Jeg bruker bare en pose, det hjelper mot at snuppa sparker av seg dyna.
mie76 Skrevet 16. mai 2006 #10 Skrevet 16. mai 2006 Min mor er livredd for disse trøyene, da jeg holdt på å bli kvalt i en da jeg var liten. Hadde ålet meg rundt og lå med trøya eller reima eller noe sånt rundt halsen. Var visst helt blå i ansiktet og helt tilfeldig at hun kom innom og så til meg... Fysj så ekkel følelse, sneipen min er også urolig i senga og snur seg og setter seg opp mange ganger om natten. Etter at han flyttet inn på eget rom, har han allikvel sovet natten gjennom, selv om han ofte ligger feil vei i senga om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #11 Skrevet 16. mai 2006 Anonym over her sa jo bare at det høres ut som en tvangstrøye. Og helt ærlig må jeg si at beskrivelsen hørtes veldig ut som det? Det er vel ingen grunn til å kalle henne/ham en tosk?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Oops, min feil, det var ikke jordmor Siri som skrev dette. En barnelege på Gullsmokken skrev, tatt ut fra sammenhengen: "...Det du beskriver er ikke uvanlig, og det å tjore barna i ryggstilling ( som vi gjorde med en slags sele en gang for en generasjon siden) er neppe aktuell politikk...." Så unnskyld til jordmor Siri. Likevel, jeg bruker babysafe, både jeg og tulla sover bedre!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #13 Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor fikk ikke jeg veskjed om dette når jeg kjøpte babysafe med seler i dag? -Hvis det ikke er lov å selge mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #14 Skrevet 16. mai 2006 Du, jeg ville gått tilbake til butikken og spurt jeg!!!
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #15 Skrevet 16. mai 2006 KUNNE DU TENKT DEG Å SOVE I EN SLIK POSE?????????? JEG FÅR NESTEN LITT PANIKK BARE VED Å TENKE PÅ DET, JEG!! OG JEG HAR IKKE KLAUSTROFOBI HELLER!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #16 Skrevet 16. mai 2006 er enig jeg at det høres ut som en tvangstrøye .. ville du ha ligget i det ?????
Bartemarte - termin 4 mars Skrevet 16. mai 2006 #17 Skrevet 16. mai 2006 Hvis jeg våknet hver halvtime hele natta av min egen skriking fordi jeg hadde klart å snu meg på magen i søvne og ikke fikk til å sove sånn, så tror jeg nok jeg personlig også heller hadde valgt å sove i en sånn pose ja. Og jeg skjønner ikke helt det dere sier med at de blir låst i én stilling? Gutten min klarer fint å snu seg fra side til side i posen (selv når den er festet). Om morgenen når han er våken og ivrig klarer han til og med å snu seg på magen i posen. Den stopper han bare fra å snu seg på magen i halvsøvne. Så den kan vel ikke akkurat sies å låse han fast??
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #18 Skrevet 16. mai 2006 tøff i trynet du da.. jeg har en nevø som ble "låst" i sin babysafe .. så hvor safe den er kan jo diskuteres. har hørt om mange skrekkhistorier rundt babysafer og ville ikke brukt en mot betaling på mine barn i alle fall . dessuten er jeg sprek nok til å gå inn å legge barnet ned om det skulle reise seg.. så slutt å kalle folk for idioter !! idiot kan du være selv..
mammaen til G & A Skrevet 17. mai 2006 #19 Skrevet 17. mai 2006 Har ikke babysafe og har nok aldri sett hva dette er heller... Men utifra beskrivelsen saa hoeres det faelt ut for meg, men som sagt jeg har ikke peiling paa hva dette er. Dersom man har problemer med at de sparker av seg dynen osv, er det ikke like lett aa bare ha paa en tykkere pysj da? Ikke ha vinduene aapne etc.? Gutten min er veldig urolig om natten og sparker av seg dynen, men jeg har alltid hatt paa han litt tykkere pysjer og har egentlig aldri hatt noe problemer... Han var ogsaa veldig aktiv og snudde og vrei seg hele natten, men han ble vant til dette og sov seg igjennom dette etter en stund. Og ja han var overalt i sengen, men det var ok ogsaa, jeg hadde aldri puter eller kosedyr der inne saa det spilte ingen rolle hvilken retning i sengen han sov.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #20 Skrevet 18. mai 2006 Til humblebee Er du sikker på at du har festet stroppene stramt nok da? Det er akkurat det som har ført til ulykker, at barna har viklet seg inn i reimene og blitt kvalt e.l. Han skal IKKE klare å snu seg over på magen i den!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #21 Skrevet 18. mai 2006 jeg er verken idiot eller tosk som synes dette høres ut som en tvangstrøye.. den dagen barnet klarer å rulle over på magen selv, tror jeg det går bra ang krybbedød og sånn... det sa ihvertfall helsesøster til meg.. for da snur barna hode til siden når de får problemer med å puste med nesa. hvis ikke tror jeg barnet sier i fra om det ikke klarer å snu seg tilbake igjen og da reiser du eller mannen din seg opp og snur barnet regner jeg med. slutt og kall folk stygge ting selv om de har andre meninger enn deg. det er likssom så meningsløst.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #22 Skrevet 18. mai 2006 har ikke en sånn....men har sydd en sånn poseaktig greie til tulla mi, blir jo som en vanlig sparkebukse oventil også stooor og god plass til føttene....ikke for å feste med seler, men en som er litt romslig og god, hun sparker av seg dyna heletiden og våkner av at det blir for kaldt, med den posen kan hun godt sparke, men dyna blir hvor den er alikevell. da er den kjekk. hun blir overlykkelig når jeg kommer med den på kvelden for den symbolisere sikkert kveldskos eller noe....
Tredjemann på vei :D Skrevet 18. mai 2006 #23 Skrevet 18. mai 2006 dette høres helt dumt ut mener jeg også. ingen av de begrunnelsene HI kommer med er gode nok til at man kan anbefale en sånn. krybbedød skjer sjelden av at babyen snur seg til magen og da er babyen såppas stor at den fint kan ligge på magen, kan bare la være å ha pute eller kosedyr i senga da vel! når det gjelder å ake seg under dyna, kan man heller feste fast dyna til sprinklene og legge babyen helt nedi fotenden av senga i stedet for å feste fast babyen til senga! er jo helt unormalt... for å hindre at babyen blir for kald, kan du sørge for at rommet ikke er iskaldt og/eller ha på babyen en varmere pysj. dessuten sier da babyen klart og tydelig ifra hvis den fryser! i alle fall gjør de fleste det skulle jeg tippe og da er det bare å stå opp og bre dyna over ungen igjen. ser ingen problemer ved å ikke ha en sånn babysafe, heller motsatt,.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #24 Skrevet 18. mai 2006 det var jo strengt tatt for å slippe å opp å bre på ungen dyna hele natta da.....den jeg snakka om ovenfor her ikke for å feste....det blir jo mer som en pysj da....men uten føtter...en pose greie istede. var inne på en tråd i går der hvor det ble snakket om litt småsure svar og sure oppstøt fra enkelte.....utrolig morro å lufte tanker eller spør om råd her inne når man kun får pekefinger o.l midt i ansiktet......ja det tror jeg at jeg skal gjøre litt oftere......heldigvis er masse flotte folk her inne....men de finne de som er det motsatte og som vet-mye-bedre-enn-deg-til-enhvertid også ja....
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #25 Skrevet 18. mai 2006 DENNE TRÅDEN ER HERVED STENGT. DERSOM DERE SKAL KRANGLE, GÅ INN PÅ KRANGLESIDEN.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå