Gå til innhold

Hvor mange er vi her inne?

Anbefalte innlegg

Hadde vært kjekt å fått sett hvor mange vi er som har barn i seteleie og som skal føde i nærmeste fremtid:-)

Min ligger fortsatt i seteleie, og jeg er 36+2. Skal sjekke om babyen har snudd seg hos jm på fredag. Hvis ikke blir jeg sendt til videre undersøkelser på sykehuset.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5062870-hvor-mange-er-vi-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er i uke 35, og jenta har ligget i sete de siste mnd. Liker seg visst i den stillingen :) Skal til jordmor neste uke, så får vi se hva hun har funnet på da. Har en lei følelse av at hun blir sittende resten av tiden også, i og med at hun har sittet så lenge...

Jeg er 37+3 i dag, og lille sitter ofrtsatt i seteleie. Jeg skal ha KS 29 mai. Ønsket ikke vending så det slapp jeg, og legen mente at KS var tryggere enn vaginal fødsel for setebrn. Glad jeg slipper å føde den veien, selv om jeg allerhelst ville hatt en normal hodefødsel.

Hei.

Er med i denne klubben jeg også. Er i uke 36 og skal til ul på sykehuset til fredag. Kan ikke vente..

Min har ligget slik hele tiden. Jordmor mente det var hvertfall90% sjangs for at den ikke vil snu seg. Må derfor belage meg på ks eller setefødsel.

Har ikke tatt noe avgjørelse på hva jeg ønsker selv. Håper på å bli litt klokere til fredag.

Du får ha lykke til. Vi får holde hverandre oppdaterte. Hvis du går inn på Juni klubben og ang. setefødsel er vi flere der som er i samme situasjon.

Annonse

Melder meg inn i klubben.

Er 34 uker og har fremdeles seteleie. Babyen har ligget i seteleie hele tiden, har tydeligvis funnet en god stilling he, he. Skal til jordmor 30. mai og blir henvist til Ullevål hvis det fremdeles er seteleie da. Jeg begynner imidlertid å bli kjempenervøs. Sist gang fødte jeg uke 37 og jenta ble tatt med sugekopp. Ønsker absolutt ikke ikke setefødsel......

Jeg er også med 36+2 i dag. Fikk bekreftet på UL tirsdag at det fortsatt er sete, skal til røntgen innen to uker.

Tror kanskje jeg velger et forsøk på å føde normalt denne gangen (valgte KS sist), dersom ikke poden blir over 3500g (han er litt liten nå 14% u gj.snittet, så jeg håper det skal gå bra).

Gutten min ligger fortsatt i seteleie,og jeg er i uke 37. Skal til ny ul på mandag. Tror ikke jeg vil at de skal prøve på vending. Mye ubehag for så liten sjanse for at de skal lykkes. Ikke helt uten risiko de gjør det. Vil helst føde vaginalt,men velger ks hvis han fortsatt ligger feil vei. Er 4 gangsfødende.

Gutten min ligger i seteleie, og har visst gjort det den siste måneden.. Er i min 34 uke nå (35 på mandag).

Har hatt fødselsangst hele tiden, men har vel i grunn klart å manne meg opp helt til da jeg fikk beskjed om seteleie... Tror nok jeg går for KS da... Dette er min første!!

Eg får vist melde meg inn her eg og, fant plutselig ut at det fantes en seteleie "klubb" her.Nurket vårt har satt i seteleie siden uke 33 etter som eg vet då (mulig lenger).E i min 38 uke her no,termin 5 juni,og var på haukeland sykehus i går fredag 19 mai for å ta røntgen av bekkenet! Det viser seg at bekkenet vist nok skal kunne klare gjennomføre en seteleie fødsel (2 gangs,datter på 7 år fra før).Eg har helt panikk og klarer kje slutte å tenke på at eg muligens må igjennom et keisersnitt,eller et haste KS.Vil for alt i verden slippe unna det,til og med epuderalen....Noen med erfaringer med å få barnet snudd,eller kjenner til det?? Alt hadde vært så mye lettere å takle om beibien hadde gjort nettopp det,snudd seg.Begynner tvile no siden nurket allerede har lagt i seteleie veldig lenge......Lykke til alle som har det på same viset!

Tror jeg er kommet lengst? 38 uker i dag! Venter på time til keisersnittsamtale og selve operasjonen. Hadde keisersnitt sist (etter langvarig fødsel med max 5 cm åpning), så er ikke særlig bekymret for inngrepet. Det blir egentlig bare fint å slippe å slite seg ut først :-)

Lykke til alle sammen!!

Annonse

Melder meg inn her... hos meg er de ikke helt sikker på leiet, for de klarer ikke kjenne, men de tror han ligger i seteleie.. Fikk beskjed i dag at hvis han ligger i seteleie, så får jeg antakelig ikke føde vaginalt, men må ta keisersnitt... JEG VIL IKKE HA KS JEG DA!!!! *sukk* Så får jeg tilbud om vending kommer jeg nok til å takke ja til det ja.. Og får jeg velge setefødsel fremfor ks, så gjør jeg det med glede, selvom jeg er førstegangs...

Er det noen vektgrense på baby for å ikke få føde i sete??

Jeg kan like så greit melde meg inn her jeg og! Junior sitter godt ned i bekkenet mitt med stumpen sin! Jeg er 37+1. Var på forsøk på utvendig vending idag, men det var til ingen nytte! Han satt så godt så godt! Så da blir det KS på meg, har fått time 7 juni! Unionsoppløsnings dagen!! 101 år siden unionsoppløsning med sverige! Det er litt tøft!

Lykke til jenter!

Klem fra:

Hei! Da hører eg visst til i klubben eg også... Var på ul idag og der satt lillegutt med stumpen og føttene nedover. Er 36+1. Så nå skal eg på røngten av bekkenet, og skulle visst få time senest i neste uke. Her er de visst ganske så restriktive på ks (haukeland), så er bekkenet stort nok så foresto eg det sånn at da ble det setefødsel (hvis ikke ungen lå an til å bli over 4500...)... Virket ikke helt som om man kunne "velge" ks. Hmm fikk litt å tenke på der ja, selv om eg har hatt mistanke om seteleie lenge...

klem fra meg

Hører vist til her jeg også. Er 35 +2.

Var på ul 08.mai der jeg fikk beskjed om at lillegutt lå i seteleie.

På kontroll 15.mai sa fastlegen at han trodde gutten hadde snudd seg.

Men på ul i går lå han fremdeles i seteleie. Uff,uff...

Synes valget er vanskelig.

Hadde en lett fødsel sist og kom meg kjempefort etterpå.

Men tanken på en setefødsel er lite fristende....

Ser det er noen av oss som må ta stilling til setefødsel/ ks.

Har dere jenter tatt et valg?

Eller har den lille snudd seg i riktig leie?

Melder meg inn jeg her jeg og. Har fått konstatert seteleie jeg og. Er i uke 35.2, så min hsr fremdeles en uke på å snu seg, sa legen. Sakl inn igjen på UL og samtale og røntgen den 12 juni. Jeg vet heller ikke om jeg tør å satse på et seteleie, og jeg vil så veldig gjerne føde normalt, altså m hodet først!!!!!!!!!!!!!

Får bare krysse fingrene for at lille jente snur seg :-)

• 2 uker senere...

Melder meg inn her jeg også. Er i uke 36 i dag og min ligger i seteleie. Har bestilt time for snuingsakumpunktur på onsdag. Det er nokmitt siste håp siden jordmor sa at etter uke 37 så snur han seg nok ikke... Vet ikke hva jeg skal velge, setefødsel eller KS.

Hei, Er nå uke 34+4, og ultralyd 6. juni visste seteleie. Var hos jordmor i dag, og hun tror fortsatt at det er seteleie. Jeg har ikke kjent noen snuing, så det stemmer nok- Skal på ny ultralyd 30. juni, og blir da sendt på sykehuset for måling av bekkenet hvis ikke nurket har snudd seg... HÅPER, HÅPER, HÅPER!!! Ingen som driver med akupunktur og moxa her jeg bor, så jeg må vente til uke 37 for at jordmor kan sette nåler. Nevnte at en lege på sykehuset drev med vending, så det er bare å slå seg til ro og det blir vel ei ordning! Har lite lyst på KS, men må man så må man...!!!

Jeg er i uke 35 og gutten lå i seteleie på UL for litt under 2 uker siden. Det virker som han har snurret litt rundt, variert mellom sete- og tverrleie etter den tid, uten at jeg igrunn vet helt hva jeg kjenner og hvor hodet er. Men i dag kjennes magen annerledes, så lurer på om han har snudd seg med hodet ned. Skal til jordmor i morgen, er kjempespent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...