Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Litt personlig spørsmål: Sist vi hadde sex fikk jeg masse kynnere. Det hele endte med at vi dro til sykehuset og slimproppen gikk. Det ga seg etter 1/2 døgn og alt har vært normalt og fint etterpå. Etter dette har vi ikke hatt sex igjen fordi vi er redde for at det skal skje noe galt. Noen med erfaringer? Har termin om 4 uker.
Juni_baby Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Har også fått kynnere etter orgasme.. Men de har aldri vart lenger enn 5minutter..
Meg, J & L Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Det er sikkert vanlig.. ?!? Fann en som spurte om nesten det samme.. Kynnere etter sex Monica Spørsmål: Heisann. Har spørsmål om kynnere. Venter barn nr 2 og har kynnere nå som forrige gang. De kynnerene jeg har etter sex er SMERTEFULLE. De kan vare i opp til et døgn etter samleie. Hvorfor er disse sammentrekningene vonde og ikke de jeg har ellers. Har prøvd ulike stillinger, men det ser ikke ut til å ha noe å bety. Smertene kommer uansett. Svar: Svar:Det er dessverre ikke mulig for meg å si deg hvorfor din kropp reagere som den gjør. Det vet bare kroppen selv. Men, jeg kan dele noen tanker med deg. Orgasme er sammentrekninger i livmoren. Det kan tenkes at disse sammentrekningene fremkaller/resulterer i sterkere sammentrekninger som oppleves som smertefulle. Sæd inneholder også stoffer som kan påvirke livmorhalsen, både til modning og til sammentrekninger. Det kan virke som om noen kvinner har livmor som er mer ”lett-påvirkelig”, det vi si at det skal mindre til før den trekker seg sammen. Om du ikke ønsker smertefulle sammentrekninger kan dere forsøke sex uten sædavgang, evt. også uten orgasme. Kanskje høres det ikke så fristende ut, men det kan være med på å finne hva årsaken er Er det lenge til terminen bør du kanskje ta det opp med jordmor/legen du går til kontroll hos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå