Gå til innhold

Ikke lagt på seg mer enn 40g på 3 uker (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Lillegutt her har ikke lagt på seg mer enn 40g på 3 uker. Han er 6 mnd i morgen og har får ett grøtmåltid om dagen + 1-2 stk 240 ml mme flasker i tillegg til amming. Synes det er rart at han ikke har lagt på seg. Bør jeg kutte ut amminga og kun gi mme? Får litt dårlig samvittighet med tanke på at han ser puppen og begynner å klappe på den og lene seg etter den når han er sulten (ikke koseamming- kun sultenamming). Han vil kun ammes hjemme i leiligheten (på soverommet) nå for tiden uansett (vart i godt over en måned).

Forslag mottas med takk!

Fortsetter under...

Neida, la han få det han vil av puppen , men hvis du ikke vil gå på økedøgn nå kan du prøve deg frem med middag snart kansje eller spe på med mer mme. Jeg har ikke greie på hvor mye mme - står det på pakka tro? el snakk m helsesøster.

Litt pupp gir han antistoffer vet du.

Min datter la på seg 200 g fra 5 til 7 månederskontrollen. Fikk beskjed om at dette var helt normalt, de kan ha en "stagnasjon" i veksten i løpet av første leveår. Fikk alikevel beskjed om å veie henne en ekstra gang mellom 7 og 9 måneders kontrollen, og da jeg gjorde det, hadde hun lagt på seg en kilo plutselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...