Gå til innhold

Noen som har prøvd over 1 år her, og ikke gått til lege enda?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oki.. Har lest at man skal gå litt tidligere når man har fylt 30, jeg er 23, og føler at jeg ikke kommer til å bli tatt sriøst hos legen.. Siden jeg bare er 23.. Hun er litt spesiell hun jeg har da.. ;-)

Vi har prøvd siden november 2004, og vi har enda ikke vært hos legen. Man tenker jo at "kanskje neste gang"?! Vi klarte endelig å bli gravid i mars, men det varte ikke lenge, hadde en SA i april... Men nå vet vi at vi kan få det til!!!

Hvis du ikke føler du vil bli tatt seriøst av legen din, anbefaler jeg deg å bytte. Kjenner en som var 21 da hun gikk til legen, de hadde prøvd i over ett år uten å få det til. Hos legen fikk hun hormonkur (husker ikke helt hva som var galt) og ble gravid to mnd seinere.

Annonse

Jeg gikk til lege da vi passerte året. Har selv prøvd i 13 pp, og er godt igang med utredning. Tror ikke det er noe i veien med oss, enkelte bruker bare litt lengre tid enn andre da... men er likevel kjekt å bli utredet, da slipper jeg å tenke på det :-)

Jeg gikk til legen nå, og nå er vi i vår 16pp.

Jeg gikk ikke før jeg følte meg klar for det selv, jeg ville liksom ikke sykeliggjøre prosessen med å bli gravid. Men nå er jeg moden for å finne ut om noe ikke er som det skal, og samme er samboer.

Selv om de fleste løper til legen med en gang de kommer inn i 12pp, så er det ingen regel. Du går når du føler for det selv :-)

Jeg er enig med spirrevipp, gå når du føler deg klar for det. Går du til legen før det, vil prossessen med å gå til lege og alt det, stresse deg opp enda mer, slik at det blir enda vanskeligere å bli gravid.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...