Gå til innhold

Takker for meg en stund..

Anbefalte innlegg

Hei alle dere gode søte snille jentene her inne:)

Tusen takk for omtanke og gode ord..

Var hos legen,og har fått tilbud om henvisning til utredning,skal tilbake til mandag og skal bestemme meg innen da om vi skal starte nå,eller prøve ett par mnd til først.

Han sa at jeg antageligvis er veldig fruktbar,men at kroppen min støter ut spirene av en eller annen grunn,han mente at det rett og slett kunne vært noe galt med dem,at de ikke var levedyktige og derfor gikk til grunne,at vi rett og slett har hatt utrolig "uflaks".

Men om vi ønsket kunne vi som sagt få utredning nå..

Jeg har enda ikke bestemt meg helt,mest fordi jeg håper at hun har rett i det med at vi har hatt uflaks.

Progesteron er det noe man må få resept på eller får man kjøpt det uten?Tenkte ikke på å spørre om noe slikt når jeg var der.

Kan jo spørre på mandag da,om ingen vet.

Men jeg har bestemt meg for å ta en nettpause,jeg tar alt for mye innover meg det som skjer med andre i tillegg til det som har skjedd meg selv..trenger å prøve å lufte hodet litt.samle opp litt positiv energi på en måte.

Kommer til å kikke innom en gang iblandt da..

Lykke til videre alle sammen.

Og til trollet en kjempeklem,håper alt går bra.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5062563-takker-for-meg-en-stund/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære, kjære skifer!

Jeg forstår veldig godt at du trenger å tenke og samle krefter.

Håper du får god hjelp nå av både familie og lege. Det trenger ikke være spirene det er noe galt med, men at du trenger hormontilskudd for å bære frem et barn.Dette er vel mulig å finne ut.

Så ikke mist motet helt! Forstår at du er sønderknust, dette var ubarmhjertig synes jeg, jeg ble virkelig veldig lei meg.

Jeg ønsker deg alt godt fremover skifer, håper du ikke gir opp selv om det ser helsvart ut nå!

Stor klem og mange varme tanker fra meg

Hei skifer =)

Lurt av deg å ta en liten pause, om det er det du føler er det riktige nå.

Håper du kommer deg fort til hektene igjen.

Imens er det hyggelig om du "stikker innom" og forteller oss litt hvordan det går med deg. Tenker jo på deg vet du...

Jeg spurte om denne progesteron kremen i ett innlegg her tidligere, og har kopiert over noe til deg som LilleMy63 svarte til meg... håper du finner det du lurte på.

Håper du lykkes snart igjen!! Og lykke til med en evt. utredning. Det skader jo ikke å prøve det.... det er alt for slitsomt psykisk å gå igjennom det du har gjort gang på gang.

Stor og varm klem fra meg =)

Kopi:

Finnes to kremer, en på resept som Ullevål lager, heter Progesteron 1,7 %, eller Progesta Care (helsekost). Dyr på helskost 445,-, men bare 199,- på internet.

I utgangspunktet skal kroppen produsere progesteron fra eggløsning og til et fall ved mens. Blir man gravid, skal progesteronnivået ikke falle men stige i graviditeten. Hos noen gjør det ikke det, og man vet ikke helt hvorfor man plutselig produserer forlite. Men alder og vekt spiller ofte inn. Blir det under et visst nivå vil man miste et eventuelt foster. Det er derfor progesteronkrem kan hjelpe for de som ofte mister, bla fordi det kan være et progesteronfall. (eller for de som ikke blir gravide, for de kan produsere forlite progesteron fra eggløsning, dermed mister de fosteret ved mens) Det er ikke farlig å tilføre den mengden kroppen selv produserer og da må man ikke slutte før mensen kommer.

Det er ikke sikkert det gjør noe for deg at du sluttet, hvis kroppen produserer nok, men gjør den ikke det kan det være at du mister et eventuelt foster. Hvis du ikke har fått mensen enda kan du fortsette med kremen. Så slutter du når mensen starter ordentlig. Mange bruker kremen for å fremprovosere egg, og da bruker man den fra 5-26 dag.

Men har du eggløsning fortsetter du som nå, fra eggløsning til mens. Man regner med at når man er 3mnd på vei at den lille mengden vi tilfører med krem ikke spiller noen rolle (da produserer morkaka masse) men jeg ville fortsatt fram til 6mnd eller helt fram til fødselen. Uansett må du trappe ned forsiktig.

Kjære skifer

Masse sympati og klemmer fra meg til deg. Håper nå at du ikke forsvinner helt for det er mange som føler med deg og som vil høre hvordan det går med deg fremover.

Jeg ser vi har samme problemmene med å holde på fostre da jeg har hatt tre spontanaborter i løpet av ett og halvt år. Mistet 1 mai denne måneden og det har fremdeles en stor innvirkning på psyken min for tiden så jeg tror jeg vet hvordan du føler det nå. Kan liksom ikke ta helt innover seg det som skjer rundt enn og verden føles urettferdig.

Var hos legen på fredag og skal nå til utredning for å sjekke ut alt mulig for å finne ut hvorfor det ikke blir baby etter en prøveperiode på tre år. Jeg tror jeg vil anbefale deg å gå til en utredning nå for å få bedre oversikt og oppfølgning i fremtiden og ikke gå så lenge som jeg har gjort med all den usikkerheten som følger med.

Kjempeklem og trøst til deg. Lykke til fremover

Annonse

Kjære skifer, jeg skjønner godt at du tar en pause.

Jeg klarer ikke være like engasjert hver måned, da jeg etter over 5 års prøving aldri har blitt gravid. Og selv med to flotte IVF egg, festet de seg ikke i mars. Jeg teller ikke prøveperioder og oppdaterer ikke IKM datoer. Ny spenning kommer først i september/oktober tidligst. Og da får man heller ta imot en bonuspremie (dvs. baby uten IVF forsøk) hvis den skulle komme opp underveis.. Noen ganger er det bare sårt. Og det er lov å være trist. Det er helt nødvending, tror jeg. Lykke til videre!

klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...