Gå til innhold

Flere som bruker babysafe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 11 mnd er litt jojo i senga, og hver gang han havner på magen så er han våken. Uansett om det skjer midt på svarteste natta, da er det hei og hå. Dette utløste at jeg rett og slett måtte finne frem babysafen, slik at han blir liggende på rygg. Han er akkurat nok festet til at han kan ligge litt på siden, men at han ikke kommer rundt. Dette gjør jeg altså fordi at han holdt nettene livlige for å si det mildt. Jeg leste på Gullsmokken at jordmor Siri ikke anbefaler babysafe, vet ikke hvorfor, det var ikke begrunnet. Så nå sitter jeg her med litt svart samvittighet, men føler at det å sove veier opp for både store og små. Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker en sånn en på tulla som er 7 mnd. Har brukt den siden hun var 4.. Hvis vi ikke bruker den så er hun overalt i senga. Virker som om hun sover bedre med den også. Har ikke dårlig samvittighet for at jeg bruker den.

Skrevet

Knøttet mitt havner i fotenden uten babysafe.

Så vi bruker den, med glitrende ren samvittighet.

Skrevet

Oops, min feil, det var ikke jordmor Siri som skrev dette. En barnelege på Gullsmokken skrev, tatt ut fra sammenhengen: "...Det du beskriver er ikke uvanlig, og det å tjore barna i ryggstilling ( som vi gjorde med en slags sele en gang for en generasjon siden) er neppe aktuell politikk...." Så unnskyld til jordmor Siri. Likevel, jeg bruker babysafe, både jeg og tulla sover bedre!

Skrevet

Tulla vår er 6 mnd og har brukt det på henne i en mnd nå. Ligger så urolig i senga at hun får krøllet seg øverst i senga og våkner av det. Sparker av seg dyna og blir kald. Har fått mamma til å sy en til henne, det er en helt enkel en med "ringer" i siden. Har en tau lignende sak under madrassen som jeg fester den i. Når sover vi hele natten og trives godt i posen. Var på babyshop i dag og så at det finnes noen ringer med klype på som du kan feste rundt sprinklene i sengen og klypen i posen, de så litt kjekke ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...