Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Har myk livmorhals på ca 2 cm, men lukket. Kan det snart være i gang da?? Hode er festet !
Diadora Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Har lurt på det samme. Har fått beskjed om at det kan ske når som helst nå. Er bare 36+2 men venter tvillinger.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Jeg er også i uke 36. Håper flere kan svare??
Plopp Abbelnana Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har ingen livmorhals og 1-2 cm åpning. Har hatt det i 5 uker nå. Jeg er også i uke 36.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Lurer på dette jeg også, så jeg .... -dytter-
Meg, J & L Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Finner ingenting som svarer på akkuratt det du spør om, men finner litt andre ting.. Hva er normal lengde på livmorhals i svangerskap? Spørsmål: Jeg er 20 uker på vei i mitt fjerde svangerskap, og fikk målt livmorhalsen til 3 cm i ved 16 uker. Gynekologen sa det var normalt, men anbefalte likevel en undersøkelse til ved ca. 5 mnd. En annen gynekolog (+ opplysninger fra Dr. Online her på nettet) sier at 3 cm. er lite... Hva skal jeg tro, hva er normalt? Er veldig urolig. Svar: Svar: Det er variasjon hos kvinner på lengden av livmorhals akkurat som det er forskjell på lengde neser. (Som en sammenligning!) Du har din livmorhals, som er normal for deg, og lengden på den får du ikke gjort så mye med. Min er faring er at de fleste målinger ligger mellom 3-4 cm. Om du tidligere har hatt problemer med livmorhalsen i dine tre første svangerskap har du sikkert råd og veiledning som du følger. Mer kan du ikke gjøre. Moden livmorhals Moden livmorhals betyr at den er åpen og myk. Da kan det settes hormoninfusjon, eller “drypp”, for å få i gang rier. Hormonet oxytocin, som blir tilsatt infusjonsvæsken, er det samme hormonet som produseres naturlig i kroppen din (i hypofysen), og som fremkaller rier. Umoden livmorhals Umoden livmorhals (lukket og fast) kan modnes ved hjelp av et hormon som kalles prostaglandin. Prostaglandin-geleen settes inn i skjeden, rundt livmortappen. Av og til kan dette resultere i rier og fødsel. Andre ganger må behandlingen gjentas for å modne livmorhalsen ytterligere.
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #9 Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor har dere fått sjekket dette så tidlig? Jeg er nå i uke 41 og ingen ar sjekket modning (verken lege eller jordmor). Men kanskje det gjøres på neste legetime? Burde jo det når jeg har gått over termin synes jeg.
Gjest -lilly- Skrevet 16. mai 2006 #10 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har vært ¨på ekstra UL (pga prematur fødsel i forrige sv.skap) for å sjekke livmorhalsen. Fikk beskjed om at den var lang og lukket. Den var 35 mm. Er i uke 30. Så hvis din var 2 cm så kan det jo være at noe snart skjer.....
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. mai 2006 #11 Skrevet 16. mai 2006 Ja, jeg kom inn på kontroll fordi jeg hadde noe som lignet på rier og det viste det seg å være (var da bare 26+ uker) Livmorhalsen var da 25 mm, men lukket. Jeg ble lagt inn for å stoppe riene noe som de heldivis klarte. =) Jeg håper de blir der litt lengere assa....
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Det betyr at modningen er igang, men det kan ta over en måned før det blir aktiv fødsel ut av det! Selv om du hadde hatt åpning kunne det tatt et par uker før riene kom.. hode kan være festet i god tid før fødsel også.. ikke for å være gledesdreper altså!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå