novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 16. mai 2006 #1 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei alle sammen. Da har jeg rotet meg inn på barnimagen jeg også. Godt å se at jeg ikke er de eneste som er litt grønn...hehe Jeg trenger råd om det meste, for dette er første gangen for meg! Ikke var det planlagt heller, så det gjør jo sitt til at det blir ekstra mye å sette seg inn i Hadde egentlig bestemt oss for abort, timen på sykehuset kom og jeg ble undersøkt. Legen var ikke videre blid og forståelsesfull, han hadde sikkert gjort mange slike undersøkelser før. Den tvilen jeg hadde i meg på forhånd kom ut i full blomst etter denne undersøkelsen. Vi (samboeren og jeg) dro hjem i mellomtiden fordi inngrepet ikke skulle skje før 2.5 timer senere. Jeg fikk med meg noen piller jeg skulle ta 2 timer før inngrepet. Jeg satt der med pillene i hånden og et glass med vann, men jeg klarte bare ikke. Ble kjempelei meg. Så vi bestemte oss for å beholde babyen, og nå er det to foreldre som gleder seg Ble så utrolig lettet når samboeren min skjønte hvor vanskelig det var for meg, og at han stiller opp 100%. Tror ikke det helt går opp for meg før jeg begynner å få ordentlig mage! Tror dette fører meg og samboeren tettere sammen, grunnen til at vi tenkte abort var fordi vi bare har vært sammen ett år, og fordi det økonomisk blir litt tøft. Han følte seg ikke helt klar for barn så tidlig. Uansett, nå ser jeg lyst på framtiden, og han leser babybøker han også Veldig glad for at det gikk som det gikk! * Har ikke nøyaktig termindato enda, har prøvd å regne ut sånn ca. Men lurer litt på hva jeg skal regne som siste mens' første dag, regner jeg fra 'spottingen' begynner, eller når 'selve blødningen' kommer? Har nemlig hatt spotting i beg av mensen den siste tiden, men mensen har vært rimelig regelmessig hele veien. Er jo bare et par dagers forskjell å snakke om da, så ikke så nøye.. Uansett, jeg er vel i 11. uke nå tror jeg, og barnet kommer enten helt i slutten av november eller i desember. Sånn rundt månedsskiftet vil jeg tro. Blir spennende med første svangerskapskontroll! Vet ikke helt hva de tester for, men de tar vel blodprøver, urinprøve, blodtrykk osv regner jeg med? Veldig mye å lese og lære om framover. Gikk jo glipp av folatperioden, men håper det går bra likevel. Jeg var 5-6 uker på vei da jeg fant det ut, fordi jeg fikk mensen (eller det jeg trodde var mensen) til vanlig tid i mars. Men så sa magefølelsen meg at det var noe rart, og jeg tok en test. Så sånn var det... Dette ble jo veldig langt, beklager det, men da har jeg iallfall presentert meg. Så kan dere sikkert gi meg noen gode tips og råd fremover Hilsen meg *Som et råd til deg som kanskje leser dette og som har tenkt til eller vurderer abort: Jeg vet hvor vanskelig det er å ta valget. Ingen kan si hva som er riktig for deg, følg hjertet ditt og du vil få svar. I hodet trodde jeg jeg var klar for abort, men tydeligvis ikke innerst inne.. Det er ikke for sent å snu i døra dersom du føler for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslemor77 Skrevet 16. mai 2006 #2 Del Skrevet 16. mai 2006 Velkommen hit! Og har du tenkt til å lese deg opp på alt må du nok sette av noen timer... hehe.... Bruk sund fornuft og skriv ned det du lurer på og ta det med på første kontrollen.... (er så fort gjort å glemme alt man lurer på når man først sitter der...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mai 2006 Takk takk Får notere litt før legetimen ja! God idè. Lese meg opp på alt er vel bare å glemme, hehe.. men det viktigste skal jeg nok klare å få med meg Hilsen meg (78-modell) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå