Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er noen egg som ikke tåler å bli fryst ned eller opp. Jeg hadde 7 egg på frys og bare ett var bra nok til å settes inn. Vi lykkes ikke med det forsøket, men de sier at de egg som tåler prosessen skal være like bra som de ferske.

De er flere her inne som er blitt gravide etter fryseforsøk.

Lykke til!

Spennende! Når du skal prøve med fryste egg, kalles det ikke ivf, men fryseforsøk. De kommer, som du kanskje vet, på toppen av de ordinære forsøkene. M.a.o en slag bonusforsøk...slipper jo også nedreguleringen. Jeg har 2 på frys, antagelig innsetting til uka. Du kan følge meg på Fub forum om du vil

Lykke til

Hei:o)

Alle prøverørsforsøk kalles ivf (in vitro fertilisering)men det er enten fryseforsøk eller såkalt "ordinært" forsøk.

Jeg har hatt ett frys som dessverre ikke gikk bra. Hadde 6 egg, men de måtte ta opp 2 stk siden det ene ikke klarte seg.

Skal i gang igjen straks, med innsetting i uke 24 om alt går bra.

På St.Olav sier de at det er 70% sjanse for at egget klarer opptiningen, og ca 30% sjanse for at man lykkes på fryseforsøk.

Det er jo mye flaks også dette her, om egget fester seg.........

Lykke til:o)

Hei! Ønsker bare å spre litt positivitet rundt fryseforsøk... Av mine 9 "på frys" skulle de ved St. Olav tine ett og ett for å se om de overlevde tininga. Det viste seg at det første var fint, delte seg fint og ble satt inn. Nå har jeg termin om tre uker. Det kan jo hende at dette var et "gullegg" og at vi hadde bare flaks, men jeg liker å tenke på at jeg har 8 gullegg igjen på frys også...

Jeg har ikke hørt noe statistikk på overlevelsesrate, men fikk forståelsen av at sjansen for å lykkes med fryseforsøk var ca. like god som ved et ordinært IVF. Metodene er blitt så bra nå, at både nedfrysing og opptining gjøres med større hell.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...