Gå til innhold

Nakkefold i uke 12!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som kan berolige meg...?

Var på min UL igår, er 12+6. Legen ville gjerne måle nakkefolden men knerten lå på magen og ville ikke snu seg. Etter mange forsøk på å snu knerten og også måle folden selv om h_n lå litt på siden sa legen at " dette holder, den ser fin ut".... Kan jeg slappe av med dette svaret selv om han ikke helt kom til maksimalt?

Flere som har opplevd det sammen eller har andre erfaringer....

Hilsen meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Frantic
Skrevet

Er det en spesiell grunn til at du eller legen ville måle nakkefolden? Hvis det var noe legen bare ville undersøke ekstra, og han kom frem til at det så tilfredsstillende ut ville jeg ha slappet helt av. Har selv målt nakkefolden i dette svangerskapet, og jeg tror det er veldig greit for dem å måle selv om babyen ligger på magen, siden det er fra siden det måles best. For at nakkefolden skal slå ut som en risikofaktor skal den være ganske "stor", og selv om den kommer inn i risiko området er det ikke sikkert at det er noe i veien med barnet - dette sjekkes videre da ev. med fostervannsprøve. Så når din lege var fornøyd tror jeg det er stor sannsynlighet for at dine mål på nakkefolden lå godt inn i det sikre området!

Håper du får slappet av rundt dette - lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt blødningen i dette svangerskapet og abortert tidligere derfor har jeg vært på 3 UL frem til nå og han syns det var greit å ta en UL i uke 12 for da kunne han samtidig måle nakkefolden, men jeg regner med at alt er ok siden han sa det, men blir likevel små nervøs siden ikke stillingen til fosteret var optimal for måling....

Takk for svar Frantic, noen fler med erfaringer eller tips....??

Skrevet

Jeg tror du kan slappe av, han hadde prøvd på nytt om han ikke var sikker på det han så! SKjønner godt at du blir engstelig, vi vil jo gjerne har forsikringer på at alt er perfekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...