Babykilo Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Forventer dere å få en gave av pappaen etter fødsel? Har hørt noe om dette. Burde vi mammaer gi noe til pappaen? Synes egentlig ikke dette er særlig nødvendig. Blir litt tåpelig av og til med gaver når man har felles økonomi. Ja, nå høres jeg kanskje litt uromantisk ut...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Jeg forventer gave ja! Siden jeg sjenker ham en bedårende datter, etter å ha vært tapper gravid i 9 mnd...:-) Hvorfor skal han få gave? Synes vel at hans bidrag er litt enklere å levere i denne sammenhengen...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Derfor er det lurt å ikke ha helt felles økonomi, så blir det ikke tåpelig med gaver :-) Når det er sagt så forventer jeg ingen gave. Fikk det nemlig ikke forrige gang :-(
Babykilo Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har en noe uromantisk bror som ikke kunne skjønne hva kona hans klagde over. Hun antydet at det hadde vært hyggelig med en gave, men han hadde jo kjøpt nye vinterdekk til bilen hennes ikke lenge før, og mente dette var en storveies gave! Hihi...
Ops i did it again:) Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Jeg forventer gave ja:) Har hintet om at det synes jeg at jeg fortjener så håper han finner på noe. Blir ikke sur hvis ikke men synes ikke han har vondt av å tenke litt på hva som kan gjøre meg glad:) Trenger jo ikke koste noe særlig. Han kan sikkert finne på noe som er gratis og som gjør meg glad hvis han virkelig vil. Blir spennende å se hvor fantasifull han kan være:) Han får baby av meg.. Kan ikke finnes finere eller mer dyrbar gave enn det!!!
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Sist fikk jeg en flott stelleveske for det var det jeg ønsket meg. Denne gangen har jeg sagt klart fra at jeg ønsker meg en personlig gave, ingenting praktisk eller til oss alle/begge. J Dette har vært et tyngre svangerskap enn det første, jeg er ikke vant til å bli overøst med gaver -Så, jeg synes godt han kan vri de små grå og bruke litt tid&energi på å finne noe til MEG:o)
Blackstar Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Nei, jeg kan vel ikke si jeg forventer en gave. Hvorfor skulle jeg det? Det får holde med alt det vi må kjøpe inn til babyen.
Loppelill Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Vil bare skryte av mannen min! Jeg har fått roser av han hver eneste 21. i hver mnd i alle de 10 årene vi har vært gift! Har fått en liten oppmersomhet ved hver fødsel også.
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #9 Skrevet 16. mai 2006 Nei, jeg fikk ikke det sist, og får det nok ikke nå heller. Det gjør ikke noe heller.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #10 Skrevet 16. mai 2006 jeg synes ikke det er en selvfølge at man får gave da, og synes det er rart å bli skuffa hvis du ikke får!! merkelig... bør man ikke kose og nyte følelsen av babyen man har skapt og fått sammen?
Beth84g Skrevet 16. mai 2006 #11 Skrevet 16. mai 2006 Jeg forventer ikke mammagave nei. Synes i grunn det er gave nok å få barn jeg. Dessuten har vi ikke all verdens råd så hvis han kommer med no dyrt, blir jeg irritert. Ett kort hadde vert fint da.
Mamman til Linéa/VildeHelena! Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Ingen gave her, nei. Som du sier er det teit i og med at man har felles økonomi. Jeg så noen kommenterte at man ikke bør ha felles økonomi, men slik det er her har vi ikke så mye å rutte med uansett så da er det ikke lett å ha litt for seg selv. Jeg syns det hadde vært koselig å få en liten ting, men forventer det ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #13 Skrevet 16. mai 2006 Jeg fikk en kjempefin diamantring, men hadde ikke forventet det på forhånd.. Hadde en tøff fødsel og mannen min synes vel synd på meg når det sto på som verst og lovet meg en diamantring hvis jeg klarte å holde ut litt til. Var nok ikke noe han hade planlagt på forhånd nei..Håper det blir en til denne gangen!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #14 Skrevet 16. mai 2006 går du virkelig og HÅPER PÅ EN DIAMANTRING TIL???? kjære vene.. litt oppgitt her! Merkelig å forvente noe som helst synes jeg. jeg synes virkelig det var herlig gjort av han å gi deg det siden fødselen var spesiell tøff og spesiell..men synes ikke at det er en selvfølge! merkelig du forventer en til synes jeg.. hadde det ikke vært koselig og herlig nok at han kom på besøk med unge nr 1 og en blomsterbukett foreksempel?????
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #15 Skrevet 16. mai 2006 Gave har jeg virkelig ikke tenkt på før jeg har sett innlegg her. Hadde selvsagt blitt veldig glad for blomser, men forventer meg ikke noe. Det viktigste er at han er til stede, kommer på besøk og bryr seg.
Stob Skrevet 16. mai 2006 #16 Skrevet 16. mai 2006 Tror dette må være noe nyt som er dukket opp ni de senere årene. Er tante til 8 og har sel v6 søsken, har aldri hørt noe om at nybakte mødre får gave fra pappaen. Men nå skal jeg ha barn selv, 5dager over termin og det hadde jo vært skikkelig hyggelig da! med en liten oppmerksomhet, men diamantring? nei det fåå jeg være med å kjøpe selv til bryllupet....
Frk.Forvirret Skrevet 16. mai 2006 #17 Skrevet 16. mai 2006 Jeg fikk diamantøredobber av min mann. Aner ikke hva han finner på denne gangen, men han gir meg sikkert noe. Men om det er blomster eller diamanter, spiller ingen rolle.
lårakraft Skrevet 16. mai 2006 #18 Skrevet 16. mai 2006 Jeg må ærlig innrømme at jeg håper at han skal fri da... men kan kansje legge til at vi holdt på med bryllups planer så smått da jeg testet positivt. Og da bestemmte vi oss for å legge det på is en stund, men han har ikke nevnt det siden.... så det hadde vært hyggelig....
beky Skrevet 16. mai 2006 #19 Skrevet 16. mai 2006 Jeg forventer å få blomster når han kommer første gang på "besøk" på sykehuset etter fødselen ikke noen annen gave Regner med at han har med en bamse eller noe til babyen også..
Mynona-4.aug.-termingutt! Skrevet 16. mai 2006 #20 Skrevet 16. mai 2006 Nei, jeg forventer absolutt ingen gave! Babyen må da være gave nok for oss begge.
hurra for lille julinurket :-D Skrevet 16. mai 2006 #21 Skrevet 16. mai 2006 Forrige gang jeg var gravid fridde han med en ring i hvitt gull med tre diamanter...en for hver av de barna vi har fra før :-) han lovte å "fylle på" med en diamant for hvert barn vi fikk sammen...nå venter vi nr to sammen, og han påstår standhaftig at han skal ordne dette mens jeg er på sykehuset denne gangen :-) fikk nydelige roser sist, og får nok det denne gangen også. I mellomtiden har vi gifta oss - og fått felles økonomi....hehehe... Men det er helt ok å få to diamanter til i ringen for det, synes jeg!
Gjest Skrevet 17. mai 2006 #22 Skrevet 17. mai 2006 vel jeg har den sikkert minst romantiske fyren på jord.. har aldri tenkt over det med gave etter en fødsel.synes den bete gaven vi har gitt hverandre er sønnene våre, mer trenger ikke jeg.. jeg har pleid å fått en bukett med roser, overveldene:) som sagt mine sønner er den beste gaven jeg har fått..hadde ikke greid å fått det til uten min mann
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #23 Skrevet 17. mai 2006 Jeg synest han allerede har sjenket meg den største gaven i verden. Totalt unødig for meg med noe gave,er egentlig grunnleggende imot kjøpe kjøpe kjøpe kulturen også. Er andre måter å vise kjærlighet og romatikk på. Vi har veldig god økonomi så strander ikke på det heller,synest bare det er en overfladisk måte å "måtte" vise meg hengivenhet på.....men lykke til med de stor gave forventningene deres damer ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå