Gå til innhold

Blodtypedietten funker!!! Og er et veldig sunt alternativ ;)

Anbefalte innlegg

Da jeg var ung og sprek var jeg alltid tynn som en strek, vekta lå stort sett på rundt 58 kg. (er 172 høy) Dette er ikke noe jeg vil tilbake til bare så det er sagt. Jeg var også veldig aktiv i fotball (5-6 dager i uken) så jeg kunne jo spise akkurat det som måtte passe meg....

Da jeg var rundt 20 sånn ca måtte jeg trappe ned på all treningen pga dårlig knær og da begynte vektskåla å bikke oppover, det var jo vel og bra for jeg var altfor tynn en periode. Rundt 23 år måtte jeg slutte helt med all trening ei stund opererte kneet både 2 og 3 ganger. Det var nå kiloene begynte å rase på....jeg gikk opp til 65 kg og det var myyye synes jeg den gang, det var jo forsåvidt det også i forhold til hva jeg pleide veie... Vekta gikk opp noen kilo til og da jeg ble gravid var jeg rundt 69-70 kg. Den siste tiden hadde jeg trent aktiv igjen prøvd å spise så sunt jeg bare kunne, uten noe resultat... Pleide å si til vennene mine at jeg ikke kunne skjønne hvorfor vekten bare gikk oppover til tross for hvor mye jeg trente og hva jeg spiste. Begynte å bli litt nervøs for det, for var jo redd for at det skulle bare gå en vei for hvert år som gikk, var jo det som var skjedd til nå.

Vel uansett så var jeg rundt 70 kg da jeg ble gravid. La på meg ca 18 kilo så på siste kontroll viste vekta 88 kg. Hjeeeeeeeelp!!!! Det var slag på trynet det, hadde vært så heldig fram til siste mnd å bare legge på meg det jeg skulle og jeg var så fornøyd. Det skal også nevnes at mitt kjære barn kom 5 uker før termin, så hvor mye jeg ville veid etter de ukene også vites ikke....heldigvis!!!! hehe

Etter fødsel gikk jeg raskt ned til ca 74-75 kg men så gikk jeg opp igjen plutselig. Så sist jeg veide meg (i påska) viste vekta 76,7 kg....det var ikke særlig gøy.... Ble igjen nervøs for hvordan dette ville ende. Det skal nevnes at jeg også tok fettsuging av hofter og mage, bare noen mnd før jeg ble gravid så dette lå også å surret, og jeg tenkte mye på at dette var bortkastede penger etc etc. Graviditeten var ikke planlagt.... Det var veldig mye å suge bort og til og med legen var sjokket over hvor mye det egentlig var, bare så det er sagt, sånn at ikke dere tror jeg gjorde det for gøy liksom .Sleit skikkelig med det ;)

Å så vet dere!!! Så ble jeg anbefalt blodtypedietten.....fikk låne boken av min søster og var skikkelig innstilt på dette. Den går ut på å spise det som er riktig for din blodtype, for min del skulle jeg holde meg helt unna hvetemel (gluten), og poteter og meieriprodukter. Etter 3 uker med denne kuren var 4 kg borte og det fortsetter å rase av!! Idealvekta mi er på rundt 65 kg så håper på det ;)

Det er helt utrolig!! Endelig!! Jeg er så utrolig glad..! Det viser seg at jeg mangler et ensym, så når jeg spiser disse varene så bryter ikke kroppen det ned men lagrer det som fett og vann. Det stod til og med,bl annet, at hvis ikke min blodtype passet på kosten ville det ende med gradvis vektøkning til det gikk over i fedme.... :\

men nå er vi klare vettu og jeg passer alle de gamle buksene mine! ti og med de som jeg ikke passet før jeg ble gravid, men det nok mye pga magen også ;)

Så jeg anbefaler dere som sliter å låne denne boken, eller kjøpe sels, og virkelig prøve. Det funker!! Ville bare dele dette med dere.

Fortsetter under...

Du finner all nødvendig info på nettet ser det ut som. Fant iallefall dette da jeg søkte.

http://www.matoppskrift.no/sider/Blodtypesok.asp

Ønsker du noe info om dietten kan du jo sjekke denne sida.

http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=kosthold&fname=060418_blodtypedietten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...