Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Juger dere på vekta eller?;-) Mange som veide rundt 50-tallet når de ble gravide og er rundt 170 og sånt..leste til og med om ei som veide under 50 før hun ble gravid. Er det bare meg som ser 60 på en normal ikke-gravid periode og som ikke er lengre på strømpelesten enn knappe 163?:-) Nå trener jeg i tillegg da (eller trente, til legen sa at jeg ikke fikk mer), så det er vel littegrannemuskler her også (hihi...muskler...*fnis*). Jeg føler meg som DEN tungvekteren jeg altså, i forhold til sånne spjælinger som dere...:-p Liten og lubben har jeg alltid vært, men lubben er vel søtt (eller..lubben og lubben. Går fremdeles inn i størrelse 38 hvis det ikke er olabukser..hihi..) synes dere ikke..? Da er man litt god å ta i. Må legge til at jeg har en samboer som eeeeeeeeeelsket det faktum at "håndtakene" mine kom tilbake når jeg ble gravid igjen. Han synes nemlig egentlig jeg er for tynn (merkelig mann jeg har), men uttaler diplomatisk at han er fornøyd, hvis jeg er fornøyd. Så nå går jeg mot strømmen og sier som Hege Schøyen sa: HerregGUUUUD så tynne dere er, nå må dere se å spise litt ellers kommer dere til å se sjuke ut;-) Så gå og spis masse sjokolade og jordbær med vaniljesaus/fløte på..Doctors orders;-)
Boogie Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Kan love deg at jeg er IKKE så spinkel!!! Har også reagert litt på at så mange forteller at de veier/veide så lite. Selv "rager" jeg hele 1,60 over bakken og etter siste fødsel har jeg ikke klart å komme under 70 kg. Før jeg ble gravid nå veide jeg 74 og har vel nå fram til uke 19 lagt på meg ca 6 kg. Så jeg tror vi finnes i alle høyder og tykkelser her ;-)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Jeg er ikke tynn og spinkel!!!! Nå er jeg ikke tynn normalt heller, ikke tykk heller, men har vel noen kilo ekstra som det så fint heter. Har lagt på meg en del nå etter jeg ble gravid men synes egentlig ikke det gjør så mye. Neste sommer kan jeg være lekker i bikini.. Sambo sier forresten " du er ikke feit, du er gravid" når jeg har mine dårlige dager.
♥nonah♥ Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Tror vekten kan være litt misvisende i seg selv, som bare et tall:) Jeg er en str 36, men veier 57 kilo. Men jeg mener seriøst at man ikke må henge seg så opp i selve tallet.. Beinmasse/muskler, tunge sko/ solværsdag med en lett sommerkjole - mye som kan spille inn på kiloene. Så lenge man er frisk burde vi smile og være takknemmelige. Hehe... jeg mener det virkelig, mye som kunne vært verre=)
eva luna Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Jeg er 170 og veier 55 kg, akkurat det samme som jeg gjorde før jeg fikk småen. Jeg er ikke tynn, men helt normalt slank. Prøver faktisk å legge på meg, men det er ikke så lett....
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Herregud så tjukke og feite dere er!! Jeg vil bare si at jeg er sikker på at det hadde haglet sinte innlegg og klager hvis noen kom med den overskriften! Har dere som er "fyldige" eller hva jeg skalkalle det tenkt over at enkelte kanskje sliter med høy forbrenning og faktisk ikke greier å legge på seg? Er ikke noe særlig bedre å bli kalt beinrangel enn å bli kalt tjukka liksom!?! Og hvem bestemmer egentlig hva som er normalt? Bra at folk har forskjellig smak sier jeg bare for min kjæreste elsker ikke kjærlighetshåndtak, og det gjør ikke jeg heller, men jeg syns jo det kan være fint på andre for det! Syns bare at alle bør få være sånn som de er så lenge det er medisinsk sunt! Å til deg som er hovedinnlegger, jeg sier ikke at du mente noe galt med det du skrev, men enkelte kan faktisk ta det ille opp å bli såret! Jeg vet at hadde det vært en overskrift som den jeg startet med, hadde det blitt krig her inne! Bare det jeg ville si!
nicolai kommer i nov. Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 jeg vet ikke helt hvor dere har sett at folk er så tynne, men jeg er ikke spesielt tynn... er 170, og veide før jeg ble gravid 58-60 kg. de fleste sa faktisk da at jeg så for tynn ut, men det er da helt normalt. brukte sørrelse xs og s, og 34 og 36, men jeg tror de fleste som ser normalt på det ser at det er helt normalt!
mom-to-be Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Jeg må bare si at jeg også tror det hadde blitt liv her inne hvis noen skrev et innlegg med den overskriften ja! Grensene er litt forskjellige, men burde være de samme:-)
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #9 Skrevet 16. mai 2006 Jeg er 170 cm høy og har lagt på meg og er nå 74 kg! Så det så! Min mann sier jeg er nydelig og mener hans gravide kone er flott som gravid! Selv føler jeg meg litt stor, men det er viktig å spise nå som vi har barn i magen og jeg synes vi skal slutte å fokusere så mye på denne vekta. Folk er så forskjellige og det er ikke sunt å sammenligne seg selv med alle andre. Vi aner jo ikke hva som ligger til grunn for at folk er som de er. Vi kan jo ikke se hverandre her engang! Er du glad i deg selv, blir andre glad i deg også!
Nr-3-i-Magen Skrevet 16. mai 2006 #10 Skrevet 16. mai 2006 Jeg også la merke til at folk virka veldig tynne i en tråd som lå her for ei stund sida. Jeg trodde jeg var passe tynn, også var det mange som var like høye som meg og veide 10 kg mindre...
Spaniella Skrevet 16. mai 2006 #11 Skrevet 16. mai 2006 Ettersom det liksom er "kulere" å være slank enn feit, regner jeg med at de med en lav vekt synes det er triveligere å legge ut vekten sin på internett enn de som er i min kategori -dvs lav-og-tett. Jeg vil i hvert fall ikke legg ut min vekt med det første:)
*1D* Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Heihei;) Jeg tilhører kategorien hvor jeg er lang og ikkefultsåslanklenger kategorien....... Jeg har vært 180 cm lang og veid 60 kilo og syntes det var helt normalt og skjønte ikke hva folk snakket om at jeg var så tynn for............ Nå er jeg faktisk blitt både eldre og....ja tjukkere og da er jeg både glad (og av og til litt lei meg) for at andre er både tynnere og alt det der..... Jeg er strengt tatt litt mer fornøyd nå enn jeg var før! Vi er heldigvis forskjellige og noen av oss blir dessverre aldri fornøyd med oss selv uansett hvordan vi er utenpå .....
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #13 Skrevet 16. mai 2006 Drit nå i hva alle andre veier. Tjukk eller tynn gjør vel ingenting. Og kg er bare et tall - kommer helt an på hvor disse kiloene har lagt seg om du oppfattes som tjukk eller tynn. Jeg er bare glad jeg har fått en stor og rund mage! Så få jeg bry meg om vekta når barnet er ute...
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #14 Skrevet 16. mai 2006 hehe:-) hadde gjerne hatt et par kg mer enn jeg har til vanllig, men vekten den ligger på 55 uansett hva jeg gjør eller spiser. er normalhøy og har en bmi som aldri går forbi 20. så det betyr at jeg legger mye på meg i svangerskap og alle sier at jeg ser så frisk og sunn ut, har til nå gått opp nesten 15 kg. tror kanskje samboer hadde likt noen flere kg og håndtak som du sier til vanlig og, men hva skal en stakkar jente gjøre?! ;-) nei da, er fornøyd med kropppen min jeg, har altid vært veldig slank og i en alder av 30 har jeg lært med leve med den kroppen jeg har og de ubefintlige puppene mine:-) haha, men skjøj er det å være gravid da, for noen pupper jeg får!
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #15 Skrevet 16. mai 2006 Sier heller Heeeeeregud så opptatt av vekt da ! Dette med vekt er veldig individuelt. Selv veide jeg 78 kg da jeg ble gravid, og er 173 høy. JA,det høres mye ut,men jeg ser absolutt ikke overvektig ut. Er 21 uker nå og veier 82 kg.MEN jeg trener en del og tror det er litt muskler her også,ikke bare fett..hehe..
♥sjiga♥ Skrevet 16. mai 2006 #16 Skrevet 16. mai 2006 jeg er ikke tynn jeg heller. jeg veide 85g før jeg ble gravid. er ca 164 høy. så kan kalle meg god og rund. smiler for det jeg. jeg syntes ikke du høres så lubben ut hvis du veide 60 kg i utgangspunktet er ikke det rundt normalvekt i bmi da. min bmi sier feit. hihi....
Happy Ignorant Skrevet 16. mai 2006 #17 Skrevet 16. mai 2006 Er 174 cm høy,veide 72 kg da jeg ble gravid, og veier 85 kg nå (i uke 25), og det er bare fett!!! He he he... Har alltid vært "for tynn", veide 62 før jeg ble gravid med første (nå er hun 13mnd), men skal skal ikke under 70 kg etter amming av neste. Det er der både jeg, min helse, min alder og mannen min trives best med meg! Så da er da bare å la være å begynne å røyke igjen, for det er det jeg blir spjæling av!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #18 Skrevet 16. mai 2006 Jeg er ca 176 og veide ca74 kg. Nå veier jeg ca79 og er i uke 13. Tror jeg ser ganske normal ut....men er ikke spinkel! Hadde spiseforstyrrelser en periode som gjorde at jeg havnet under 60kg.....men da så jeg ikke bra ut! Nå er jeg glad jeg har sluttet å være så opptatt av vekta....får det mye bedre med seg selv da. For førstegang er det faktisk greit å se at vektnåla smyger seg oppover =0)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #19 Skrevet 16. mai 2006 Det var helt ærlig ikke i mine tanker at noen kunne ta det feil vei. Helt seriøst. Kanskje jeg er litt naiv da altså. Men jeg kunne nok også skrevet et innlegg som het: nei, så tjukk du har blitt. Proppfullt av ironi. For dette var egentlig et relativt fleipende innlegg..fra min side hvertfall. Så beklager hvis noen ble lei seg. Men helt seriøst..har sett flere vekttråder hvor 70-80 % av de som svarer sier at de veier rundt 50 kg, og jeg blir like satt ut hver gang. Men det går begge veier ja. Jeg trodde likevel at det var mange fler enn meg som hadde sett denne sketsjen med Hege Schøyen. Der tok jeg veldig feil, og det er fryktelig trist, for det er det som fikk meg til å skrive dette innlegget. Den og alle: Herregud-jeg-har-lagt-på-meg-2-kg-og-jeg-er-30-uker-på-vei-trådene. Men den sketsjen som jeg mener hvertfall, handler om nettopp dette. Hun forteller om kompleksene sine, og at folk alltid sier: Herregud, nå må du ikke bli tynnere, for da ser du sjuk ut! Noe som hun føler er urettferdig siden ikke hun kan si: Herregud, nå må du ikke bli tjukkere, for da ser DU sjuk ut. Den sketsjen tar for seg akkurat dette, og i min naivitet, trodde jeg at flere kom til å ta koblingen. Beklager igjen..jeg legger meg flat..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 16. mai 2006 #20 Skrevet 16. mai 2006 Synes du er søt jeg meesha jeg måtte i hvertfall smile.. Jeg er selv 166 høy og veier meg i grunn aldri.. hater det stresset der.. men hos kegen med sko og klær rett etter lunsj ved første legebesøk veide jeg 69--- etter uke 18 veide jeg 73.. jeg trener mye og har mye muskler .. så jeg regner med at det er ok.. hadde ikke mye flesk da jeg bel gravid, og ikke så mye mer nå heller... bare 4 kg tyngre mage he he .. men som sagt jeg blir syk i hodet av å veie meg så jeg veier meg KUN hos legen med sko etc selv om jeg er gravid ..da er det på en måte antall kg opp jeg teller og ikke hvor mye jeg veide før og da er det litt lettere å slappe av ... selv om jeg ikke liker det faktum at vekta øker..
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 16. mai 2006 #21 Skrevet 16. mai 2006 Lurer på hva som hadde skjedd viss jeg hadde skrivd den overskriften Gud hjelpe meg
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 16. mai 2006 #22 Skrevet 16. mai 2006 jeg er 164 og før jeg ble gravid veide jeg 75kg de 5 siste kg er etter 1mann for 6år siden....jeg sliter med å gå ned i vekt jeg da.... gruer meg nå håper jeg ikke går opp så mye....hittil er det 1kg og jeg går inni uke 14nå..... MEN det er jo godt at vi er forskjellige.......og det er faktisk ikke alle som kan bli kjempe tynne så da må det jo være noen fyldige også......
Molait Skrevet 16. mai 2006 #23 Skrevet 16. mai 2006 hahahaha..måtte flire av svaret ditt Haldis:)))) JEG har sett Hege SKøyen:))) JEG har vært for tynn!!! JEG har vært (eh..og er..) for fet!!! JEG synes innlegget var helt greit. Man må kunne ha humor og ironi her i livet enten man heller den ene eller den andre veien. JEg ser og poenget i det at om overskriften hadde vært motsatt:)) Jeg hadde np ikke brydd meg, men kan tenke meg det hadde blitt liv her inne da ja..hihihi. Huff så mye følelser som er i sving for tiden. Vi må prøve å ta litt lettere på tråder og svar her inne. Ikke ta oss så nær av hva andre vi ikke kjenner mener og skriver. Ikke at det har tatt av så veldig på akkurat denne tråden da. Dette er en nettside, med mange forskjellige personligheter og utrykksmåter. Ellers er jeg ikke fylt 1.60 ennå (håper i det lengste, man kan vokse etter fylte 26 år, ikke sant?? Hæ?? !!!!!) Veide 60 da jeg startet på graviditeten. Er nå oppe i 69 og startet i dag uke 27. Veide 50 da jeg startet med forrigemann. 10 kg. mer er mye på så liten kropp..huff. Nei nå sitter man å skravler. Stor dag i morgen, får komme meg i seng:)
Lilje74 Skrevet 17. mai 2006 #24 Skrevet 17. mai 2006 Jeg er 1.64 høy og idealvekten min er sånn ca. 58. Har hatt noen kilo mer de siste årene etter at jeg begynte å jobbe og før dette svangerskapet hadde jeg en SA og det gjorde også at jeg la på meg noen kilo ekstra... så etter mine antakelser veide jeg ca. 65 da jeg ble gravid (kanskje 66) og sist jeg veide meg før jeg reiste på ferie veide jeg 75,5 (v/ca. 24 uker). Jeg er i uke 25 nå. Er ellers lykkelig for at jeg ikke har gått ned. Fordi jeg var med i STORK-prosjektet ved Riksen (som undersøker nettopp dette med vekt og babyenes vekstvilkår for å finne ut hvorfor det blir født så mange store babyer) får jeg ekstra kontroller og de har undersøkt og funnet at min 4 måneders ekstra sterke kvalmeperiode med oppkast hele tiden - ikke har påvirket den lille. Hurra! :-) Vekta får jeg bekymre meg for senere. (Men holder meg mest mulig unna sukker... iallefall brus, så mye jeg klarer :-)
Lilje74 Skrevet 17. mai 2006 #25 Skrevet 17. mai 2006 Har nå lest de andre innleggene her inne. Synes denne tråden var fin jeg, med en god tone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå