Gå til innhold

April: Det ble første mai barn


my71

Anbefalte innlegg

Min lille prins kom 1. mai. Det har vært først et langt opphold på sykehuset og travlet hjemme etter hjemkomst. Ikke så lett å få til å skrive her :-)

 

Jeg gikk 14 dgr over tiden. Ble satt igang på fredag, nytt forsøk på lørdag. Da ble det egentlig vurdert å bli keisersnitt p.g.a. at jeg ikke "åpnet meg". Dessverre gikk vannet lørdag så da ble det gjort enda et forsøk til i gangsetting, også da fullstendig uten effekt på åpning. Men livmoren min var helt utslitt av inneffektive rier og det var tøft på søndag og natt til mandag. Jeg ble et nytt menneske når det ble satt spinal bedøvelse under keisersnitt. Jeg mistet en del blod og var anemisk etter fødselen. Måtte derfor bli lenge på barsel avdelingen og fikk ikke komme på hotellet. Barseloppholdet synes jeg var helt forferdelig. Har aldri vært så søvndeprivert. Fikk så og si ikke sove hele helgen p.g.a. igangsetting og deretter ikke på en uke på avdelingen. Jeg fikk ikke til å amme og sønnen min gråt masse og utrøstelig på avdelingen. Jeg ble mer og mer stresset, underskuddet på søvn var etterhvert voldsomt og hemoglobinverdiene mine sank under 6. Jeg opplevde heller ikke personalet på avdelingen som alltid like støttende og hjelpsomme, mens enkelte skulle hatt heltinne stempel. Det endte med at jeg fikk grått meg ut av avdelingen og få oppfølging hos egen lege. Nå har hb verdiene begynt å stige, og jeg har allerede kommet meg opp på 8. Det hjelper veldig på kreftene.

 

Heldigvis kom jeg meg hjem! Etter det har jeg fått avlastning av min flinke fine mann. Allerde første kvelden hjemme klarte vi tre å finne ut av ammingen slik at lille prinsen vår fikk mat. Kjæresten min tok seg av sønnen vår flere timer den første natten hjemme i egen seng, og allerede første morgen var jeg et nytt menneske. Sønnen vår gråter fortsatt i perioder (nok litt mer enn vanlig p.g.a. luft smerter), men alt går så uendelig mye greiere hjemme. Jeg syntes det var riktig stressende og vanskelig å være på sykehuset.

 

Så er det den lille prinsen. Han er så fin, helt perfekt. Vakker, og det sprenger i brystet på meg når jeg ser på ham. Det ble født en sønn, men det ble helt klart født en mamma også. Jeg har så uendelig mye varme for ham. Så takknemlig for at alt har gått bra, og at jeg har fått oppleve å få et barn.

 

Håper det går bra med alle dere andre her inne også. Dere var til stor hjelp for meg under graviditeten. Takk for støtte og deling av gleder og sorger :-) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei der er du jo!!!

 

gratulerer!! tilslutt ble det din tur!! tenk så tøft du fikk det.. huff.. hørtes egentlig helt forferdelig ut!! jeg har tenkt så mye på deg og lurt på hvordan det hadde gåt. har jeg tatt meg tid til BIM er det nesten bare for å se om du endelig har født. jeg har en fødselshistorie her selv men den ligger nok langt bak iher.. uansett fikk jeg en nydelig liten gutt på avd a. det gikk 4.5 timer fra vannet gikk til han var ute , og 15 min med pressrier. jeg fikk epidural, men da han skulle ut var det helt grusomt!!

 

jeg har slitt med amming hele tiden. han suger feil.. jeg lærte han aldri riktig teknikk da jeg ikke visste jeg gjorde feil.. har gjennomgått digre kjøttsår på begge brystvorter og brystbetennelse som jeg nå får antibiotika for. håper ikke du opplever dette!!!

 

jeg håper du leser dett og at du ikke forsvinner ut av BIM enda. jeg er her så skjeldent men skal få mannen min til å finne fram fødselshistorien fra en av word- dokumentene på pc-en og legge den inn her på nytt..

 

håper jeg ser deg her igjen senere selv om det er vanskelig å finne tid til det!!

 

onker deg all hell og lykke!!!!!! det fortjener du!!

du kan være så utrolig stolt over deg selv!

ta godt vare på den lille familien din!

 

stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei my71!

 

Gratulerer så masse med den lille prinsen din!!!! Høres ut som om du har hatt en veldig slitsom tid både før og etter fødselen. Godt å høre at du har en fantastisk god kjæreste som hjelper deg - og at alt ble så mye bedre etter at du kom hjem fra sykehuset. Jordmødre og sykesøstre kan være verdens snilleste, men også nokså slitsomme når de stresser en med mye mas om amming og vekt på barnet. En nybakt mamma kan bli veldig stresset og engstelig. Det ble også jeg forrige gang. Tror alle sykepleierne og jordmødrene på avdelingen var inne og dro i puppene mine for at jeg skulle få til ammingen. Men, gutten min var rett og slett ikke så flink til å suge uansett hva jeg gjorde. Hadde jeg i tillegg hatt søvnmangel slik som deg så hadde jeg nok blitt litt tullete ja. Det er derfor veldig godt å høre at det går så mye bedre med deg nå!

 

"Det ble født en sønn, men det ble helt klart født en mamma også" er veldig flott sagt. Blir helt rørt her jeg sitter. Å bli mamma er et av verdens underverker. Like fantastisk hver gang. Min lille Malin har nå blitt åtte uker gammel og er helt nydelig. Har begynt å smile og pludre litt og er verdens snilleste. Eldstemann på to år blir mer og mer stolt storebror for hver dag. Ja, vi er heldige som får oppleve å bli mammaer!

 

Ønsker deg lykke til videre med den lille prinsen din! Morslykken blir bare større og større for hver dag, uke, måned og år som går. Du har mange fantastiske opplevelser i vente!

 

Stor klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...