Gå til innhold

Duotest og FP

AttpåklattNummer4:)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Jeg er ny her og vil takke for alle nyttige og lærerike innlegg nedover her:)

Etter å ha lest endel om Duotester og Fostervannsprøver ble jeg i tvil om hva jeg skulle velge, derfor sjekket jeg mulighetene for begge deler....storforlangende som jeg er:)

Jeg var til genetisk veiledning på Ullevål i går, og tok første del av duotesten - blodprøvene. Har time til Utvidet ultralyd om et par uker, gruer meg litt til den. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for duotest, FP har jeg tenkt å vurdere etterhvert pga risikoen for abort. Jeg tok opp spørsmålet om legen kunne nekte FP hvis Duotestresultatet var bra, svaret jeg fikk var at ALLE kvinner over 38 hadde etter norsk lov krav på FP uansett resultatet av duotesten.....så da kan vi vel alle vurdere FP etter Duotesten da....

Fortsetter under...

hei nr6påveg:)

det var jammen en bra info, det var vel den jeg har vært på jakt etter hele tiden. Jeg skal på gen. veil. 29. mai og hadde vel bestemt meg for FP og droppe Duotesten. Tok ikke sjansen på å ikke få FP hvis duotesten var "for bra". Men nå ser jeg jo at jeg kan si at jeg vil ha duotesten og så i tillegg "forlange" FP.

Jeg vil være helt sikker, men vil vel grue meg mindre til resultatet av FP hvis jeg vet at Duotesten er bra.

Tusen takk for nyttig info :) Du ligger et par uke før meg i løypa du og 3 barn:) Venter nr 3 og er 42 år.

Fortsatt lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...