Gå til innhold

sår brystvorte

Anbefalte innlegg

min sønn er snart 7uker gammel. ammer fullt, men høyre brystvorte er J..... øm og sår. visst han får sutte litt så går det over, og det blir som omjeg ammer fra andre bryste. er det noen som har noen kjempe effektive råd??? det hele begynte med at han suttet feil, men det er greit no.. nå gjør det bare vondt.. råd???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5059803-s%C3%A5r-brystvorte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

når min venstre var så vondt at den var et stort åpent sår, lot jeg han bare suge fra det høyre. Jeg hadde oppsamlingskopp på det venstre og han fikk det som kom ut der på flaske. Jeg ammet ikke på det venstre brystet på nesten to uker, sånn at det fikk bli friskt igjen. Smurte det inn med en salve som heter simplex (fåes på apotek) og lot det lufttørke. Det finnes like mange gode salver som det finnes barselklinikker, tror jeg, det gjelder å finne den som passer til deg. Men som sagt, jeg hadde latt puppen hvile og latt han drikke fra den "gode"- og når du følte at den "syke" var frisk nok, hadde jeg lagt han til der når han nesten var mett, slik at den intense sugingen var over.

Sånn gjorde jeg det, ihvertfall. Håper du fant noe nyttig av mine erfaringer.

Har htt samme problem selv, og min datter er også 7 uker. Ammet kun på den vonde brystet et par ganger om dagen, brukte silikoninnleegg eller hva det heter på det vonde brystet en liten periode til riften var grodd. det hjalp bra. Nå bruker jeg tesiler (akkurat begynt) (delt den i to) som jeg legger på brystvorten med ammeinnlegg og eventuelt ullinlegg utenpå. Da får de luft hele tiden, blir ikke våte. Vet ikke hvordan det fungerer, men hørt fra andre at skal være bra! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...