Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #1 Del Skrevet 16. mai 2006 Vi har en liten gutt på ni måneder som alltid har vært veldig flink å legge seg om kvelden, helt til nå for en måneds tid siden. Da skulle han plutselig ikke legge seg til å sove om kvelden. Vi hadde ikke endret noe på rutinene, men han begynte plutselig å gråte hver gang vi gikk fra rommet. Som så mange andre her inne, ble vi rådet til både av slekt, venner og helsestasjon, å bare la han gråte, og gå inn etter ca fem minutter for å trøste. Det var hjerteskjærende og jeg klarte ikke å slå meg til ro med at dette var greit å gjøre. Etter to dager fannt vi ut at vi heller ville gjøre det som føltes rett, å sitte inne ved sengen hans til han sovnet. Det ble en helt ny gutt!! Han sovnet kun etter et par minutter og det var ikke antydning til at han ikke ville legge seg, Var helt rolig og ingen gråting. Nå er det bare å legge han i sengen, så snur han seg på siden og sovner... Det jeg mener er at jeg synest vi som foreldre skal stole på hva vi føler er rett å gjøre for barna våre, og ikke høre på hva alle andre sier. Mener selvsagt ikke at en ikke skal ta imot råd fra andre, men en bør vurdere hvordan og om det fungerer for deg og bebisen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5059125-ville-ikke-legge-seg-om-kvelden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cackleberry Skrevet 9. juni 2006 #2 Del Skrevet 9. juni 2006 Vi har det samme problemet med gutten vår på ni mnd. Har prøvd den skrike-metoden du beskriver, og er i likhet med deg ikke komfortabel med den. Gutten er helt utrøstelig når vi kommer inn på rommet til ham igjen, og jeg har ikke lyst til å forlate ham når han skriker og skriker og skriker. Så nå skal jeg prøve metoden din! Håper det hjelper... Takk for tipset iallefall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5059125-ville-ikke-legge-seg-om-kvelden/#findComment-5310841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ff__ Skrevet 9. juni 2006 #3 Del Skrevet 9. juni 2006 så bra! nå er de jo kommet frem til at det er skadelig å skrike seg i søvn for babyer...noe som er ganske logisk...så kanskje hs osv. kommer med andre råd snart...det er jammen på tide! så fint at dere følger dere selv! da lille_f ikke ville sovne uten at vi vugget ham i søvn....og jeg etter råd fra alle ville slutte å vugge...da ble han lei seg...og jeg helt forvirret. jeg ville ikke han skulle gråte!!! det hele endte faktisk med at vi fikk råd om å sove sammen med ham og amme ham i søvn og bysse ham om han ønsket det...og evtuelt bære ham før hans skulle legge seg...så han roet seg ned...i en bæredings... og siden har vi gjort det slik og vi har en veldig fin liten, harmonisk gutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5059125-ville-ikke-legge-seg-om-kvelden/#findComment-5314043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå