Gå til innhold

Når kan man prøve igjen etter SA??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg, trollet39!

Først av alt : veldig trist at det gikk som det gjorde....jeg føler med deg!

Men, som du skriver : vi er nødt til å fokusere fremover!!

Når det gjelder hvor fort etter SA man kan prøve, så er det et "derom-strides-de-lærde-spørsmål"! Noen sier vente en mens eller to, så kroppen får restituert seg, andre sier at man skal prøve igjen med en gang og at det da er lettere å bli gravid igjen fordi kroppen er "full av" graviditetshormoner! (det siste har jeg bl. a fra Jordmor Siri!). Jeg velger ihvertfall å gå for den siste!! Mensen får man vanligvis tilbake etter 4-6 uker, sies det.....og EL må man vel bare teste og tempe seg frem til, vil jeg tro!!? Den kan jo i teorien komme nårsomhelst?!;o)

Uansett.....lykke til! Håper at alt går greit med deg....og at kroppen ordner opp dette på egenhånd!

Hei trollet39.

Så leit at det gikk galt. Det er ikke lett når det skjer, men jeg er enig med deg at det er best å tenke fremover, selv om man blir utrolig skuffet og lei når det skjer. Jeg hadde SA nå i april. Dette var en veldig tidlig SA - uke 5 - Jeg fikk positivt utslag på EL test på dag 11 etter jeg begynte å blø. Fikk ny mens på dag 26. Så i mitt tilfelle kom jeg i normal rute med en gang. Men dette er jo indivduelt - og jeg tor til tidligere man mister til fortere kommer man i normal syklus. Dette var min 4. SA - og jeg har bortsett fra første gang begynt prøvinga uten først å ha hatt en mens.

Lykke til. Håper både du blir fort gravid igjen:)

Hei trollet39. .

da jeg mistet i aug-05 fikk jeg beskjed om at jeg burde vente over en mens.blødde 1 uke og så var alt normalt igjen,både med syklus og EL. men hvis man har hatt utskrapning så tror jeg d er lurt å vente lengre. d er iallefall d som flere jeg kjenner har fått beskjed om. .

lykke til med prøvinga,og d blir din tur snart.HELT SIKKERT. .

Da jeg mistet i aug. sa min jordmor at det var lurt å vente over en mens før en prøvde igjen. (som om jeg gjorde det) Jeg har prøvd siden da....

Tok veldig lang tid før kroppen kom på rett kurs igjen, 2 mnd. Jeg har på følelsen at det har med min alder å gjøre det da. Var litt over 39 år da jeg mistet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...