Duddu Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Et par spørsmål: Hadde to 2cm åpning på søndag, etter 5 imer på ahus,- det er ikke slik at det kan gå tilbake igjen? Har man begynt og hode er festet kan det vel bare gå en vei? Jeg fikk ikke UL på ahus, burde jeg fått det for å sjekke størrelsen på babyen og morkakefunksjon osv. Kan jeg ta et bad her hjemme? Gurimalla, føler meg som en nybegynner, jeg som har født to! Føler at kroppen spiller meg et puss, for slik som dette har det ikke vært med de andre! Fint jeg har dere! Er 9 dager over UL termin.
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Har du rier? Det går nok bare en vei og kan tenke meg at du ikke burde bade. Pga infeksjonsfaren! Ta en krakk og sett deg i dusjen i stede hvis du kan. Burde ikke du være på ahus nå? Er man ikke i fødsel når man har to cm?
Duddu Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2006 Riene har roet seg...har noen svake innimellom. Jordmor på føden sa at man faktisk kan gå slik noen dager/uker. Det er lantensfasen/modningsfasen frem til ca 3 cm. Utrolig kjedelig! Maste om å fa drypp for å sette det i gang, eller i hvertfall akupunktur, men nei...måtte vente de 14 dagene... Her der det bare å smøre seg med tålmodighet... Takk for svar!
Sibas Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Er selv andregangs her inne men føler meg som en nybegynner da det er seks år siden sist. Fødselen er ikke "igang" før fire cm sies det. Min søster gikk med tre cm åpning i nesten to uker. Så lenge barnet hadde det fint satte de henne ikke på drypp. Det tror jeg nesten ikke jeg hadde villet heller.. De riene høres ikke gode ut. Når det gjelder karbad skal man ikke bade dersom man har åpning. Vil kunne gi infeksjon i værstefall. Men så lenge badekaret ditt er rent og vasket godt først er jo ikke risikoen stor for akkurat det da. Si ifra om det skjer noe mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå