Murmeline Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Hei Er slik ein førstegangs... og da lurer man jo på alt mulig. Er av typen som ble svært tidlig stor, dvs folk kunne se at jeg var gravid før tredje mnd. Jeg har ikke målt meg i cm, og angrer nesten litt på det, for jeg tror at magen vokser svært lite for tiden. Sammenlignet med voksemodell på babyverden, har jeg vel ligget på uke 22 lenge nå, er 19+ nå. (Jeg har heller ikke gått opp i vekt siden kontroll 18/4, noe som jeg også synes er fint, siden jeg har fått mange kvalme-må-ha-mat kilo + sofakilo.) Det er vel kanskje like greit at jeg har flatet ut en del, og blir vel tidsnok stor, men lurer bare på hvor vanlig dette er. Kjenner masse liv hver dag forresten, så slipper å være redd at babyen er død:) Ønsker gjerne mange svar!
elho Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Du må ikke tenke så mye på om magen vokser ujevnt tror jeg. Jeg er annengangsfødende og har vokst ujevnt jeg å. Husker neste ikke fra forrige svangerskap, selv om det er "bare" 4år siden. Er i uke 19 selv og føler meg diger! Har mye hard mage lengst opp (der ungen ikke ligger) Legen tror ungen klemmer på enden av tjukktarmen og at jeg derfor får tarmen klemt langt opp i magen. Blir en del hard mage av slikt. Har merka det ja.
Karoline's*mamma Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Trur ikkje du skal tenkje så masse på det. Sist eg gjekk gravid (i 04) vokse magen min i rykk og napp, og det gjer det denne gangen og. Huska nokon fortald meg at magen vokste i 2 store rykk, 4 og 6 mnd., det stemte godt.
Murmeline Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2006 takker for svar:) Er ikke bekymret egentlig, bare lurer på hvor ujevnt man vokser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå