Gå til innhold

Kvaaaaaaaaaaaaalm!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Huff, måtte stå opp etter jeg hadde lagt meg. Ble sykt kvalm. Etter endel runder over potta var det bare å komme seg på kjøkkenet for å spise litt knekkebrød med ost.

 

Vegrer meg litt for å ta reisesyketabelettene jeg har fått av legen, Blir så lattelig zombi i morgen, trøtt og urukelig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner så altfor godt til det der. Kvalm døgnet rundt. Spiser et halv knekkebrød, ti minutter senere er kvalmen svært nærværende igjen. Bruker seabands, tar B6, drikker mye, alle disse tipsene, men nå går det meg virkelig på nervene, ikke mye livskvalitet igjen i alle fall.

 

Sliter meg gjennom arbeidsdagen, orker ingenting ellers. Alt er et ork, og sambo forstår det ikke. "Tenk på noe annet! - da går det over" - er så lei av å høre han si det at jeg får lyst å be han kysse seg i ræ...Det er ikke INNBILDT kvalme dette her, det ødelegger dag og natt, og er forferdelig slitsomt.

 

Jeg er i min 9. uke, og trodde snart det skulle roe seg, men blir mer intenst for hver dag. Har funnet frem en Postafeneske jeg hadde liggende fra en båttur i fjor. Vurderer sterkt å prøve det, orker ikke mer.

 

Er det Postafen 25mg du har eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og :( Kvalm hele døgnet. Hadde håpa det skulle bli bedre i dette svangerskapet, men neida. Jeg spyr hver morgen og er kvalm hele dagen. Tyner i meg noen kjeks i ny og ne, og av og til får jeg spist litt middag. Men verst av alt er følelsen av å være kronisk uvel. Det er slitsomt rett og slett. Vanskelig å opprettholde humøret folk kjenner meg med.....

 

Ei venninne sa til meg at hun skjønte ikke at jeg orka å spy hele tiden - hun holdt alltid igjen når hun var kvalm for hun ooorka ikke å spy altså. hahaha. Som om det går an å stoppe brekninger som får det til å føles som om øynene blir presset ut av hodeskallen. Det er IKKE innbildt kvalme dette her!!!!! Kjeks og te meg i rompa - ingenting hjelper, men det som ER en trøst er at om noen mnd er kvalmen borte :) og DA skal jeg kose meg med å være gravid da!!! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er sambo grei og forståelsesfull. Er ofte han som ordner med 6åringene våre om morgenen, men jeg mp uansett stå opp seinest 8 for å spise. Ellers går det galt.....litt uyenfor rutinene og jeg blir helt satt ut. Er blitt slave av rutiner. Jobben har jeg ikke vært på på uker, jobber i barnehage og det er ikke det ideelle stedet å være når man sliter med svangerskapskvalme. Bleier, desinfeksjonsmidler, mat, kroppslukter osv....+jeg er blitt utrolig sensitiv for minste antydning til stress........

BLÆH...godt å få klaga litt lell.....

Sambo er så happy når jeg viser antydning til bedre form, at han stråler...så da er det kjipt når det snur igjen etter et litet glimt med godform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...