Gå til innhold

hvordan får man tidlig UL?


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig litt usikker på termin (har ikke hatt mensen på noen år pga graviditet og amming), og lurer på om noen vet hvordan man kan gå fram for å få en tidlig UL for å fastsette litt mer nøyaktig termin. Jeg gikk over med lillejenta mi pga litt feil satt termin, og hadde en h"!/&%¤ fødsel, så jeg er livredd for at det samme skal skje igjen. Ble derfor ganske nysgjerrig da jeg leste her inne at det går an å få rekvisisjon til tidlig UL for terminbestemmelse.

 

Noen tips/råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gå til fastlegen din og si at du ikke aner når du hadde mens/eggløsning (som jo er sant) og du vil sannsynligvis bli henvist til tidlig UL.

 

Dersom du ikke får henvisning kan du selv bestille time hos privatpraktiserende gynekolog, men da må du betale. ca 600 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til privat jm som har ul,og betaler 400kr.

og får se spira hver gang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at den letteste måten å få tidlig UL på er å ikke vite når man hadde mens eller eggløsning.

 

Da tar de gjerne en UL for å kunne fastsette termin.

 

Snakk med fastlegen din om det, og pga fødsel og amming og greier så skjønner sikkert legen at det kan være forvirrende.

 

Er i samme situasjon selv jeg, fødsel og amming i fjor og litt usikker på termin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

 

Har legetime 4. juni, da er jeg 9+5. Skal driste meg til å spørre om jeg kan få tidlig UL (har ikke råd til privat jordmor, og har ikke time til offentlig jordmor før 4. juli). Har en utrolig flott lege, samme som jeg hadde forrige svangerskap, så jeg antar han kommer til å gi meg rekvisisjon.

 

Spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...