Gå til innhold

Hva var egentlig så negativ meg koffein igjen? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei så du i mors mage på tv2 i går? der sa de faktisk at det var påvist at menn som drakk kaffe hadde bedre svømmedyktighet. Hva som var negativt med koffein må vel være at man blir urolig og hyper??????????? noen blir det i hvertfall???? klem

Lest akk siste nummer av "gravid". Der står det noen ord fra en undersøkelse i Danmark. Viser at 7 -10 kaffekopper (tror jeg det var)om dagen gir 59% økt sjanse for abort. 4-7 kopper gir 33% (tror jeg det var) økt sjanse for abort, mens alt fra 3 kopper og ned ikke viste noen endring i forhold til de som ikke drakk kaffe.

I tillegg sto det at de ikke hadde funnet noen sammenheng mellom abortrisiko for de som drakk te eller cola. Ergo tror de ikke at det er koffeinen som er problemet, men andre giftstoffer...

Kanskje ikke helt det du spurte om... men likevel interessant...

Ja, veldig interessant! Fordi jeg har visse problemer med å holde meg vekk fra min daglige cappucino. Min kjære er jo tross alt ikke italiener for ingenting og har gått til anskaffelse av en kaffemaskin, der han hver morgen brygger en deilig kopp til meg før jeg drar på jobb (og et par med espresso til seg selv før han drar på jobb.. hehe.. :-)) )

hei,

jeg jobber paa et sykehus med nyfodte og modre, barsel heter det vel i norge.

jeg vet at mange ganger naar ungene er litt skjelvne, ( jittery) saa spor barnelegen om hvor mye koffein moren drakk i svangerskapet. saa jeg vet at det kan gi negativt utslag for de nyfodte.

Saa det er vel best aa holde seg borte fra koffein eller begrense seg til en eller to kopper om dagen, jeg vet ikke om det er mer eller mindre koffein i cappucino i forhold til vanlig kaffe.

naar det er sagt, saa drikker jeg selv en eller noen ganger to kopper kaffe om dagen, men ikke hver dag.

Naar jeg var gravid med sonnen min, saa taalte jeg ikke lukten eller synet av kaffe, denne graviditeten saa kan jeg godt ha kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...