Gå til innhold

Igangsetting og keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har blitt satt i gang før tiden, og som måtte ta keisersnitt? Pga lite levelige plager med bekken og rygg skal jeg be om å få bli satt i gang tidligere, men vil helst unngå keisersnitt. Noen som vet om det vanlig at det ender sånn med igangsetting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble igangsatt forrige svangerskap, 2 dager etter termin- det endte med vakum!!! Denne gangen har jeg fått dato for planlagt keisersnitt pga av stort barn. Det legen sa til meg var; at igangsetting ender oftere opp i hastesnitt eller vakum, enn hvis fødselen starter av seg selv.....For min del var igangsetting ikke var noe alternativ, da livmora antagelig kom til å bli så sliten at jeg ikke ville klare pressriene. Jeg kjenner også flere hvor igangsetting har endt i hastesnitt. Hvis jeg var deg ville jeg nok ha ventet på at fødselen setter igang av seg selv!! Ved igangsetting kan det også hende du må gå mye lengere med rier, og det er en del styr med modningskur- drypp etc etc........

Skrevet

Jeg ble satt i gang i mitt forrige svangerskap, og det endte med haste keisersnitt... Men det gikk heldigvis bra..

Skrevet

Hei, Jeg ble satt i gang etter to uker på overtid og det endte i haste keisersnitt som gikk bra til slutt men ikke noe som jeg har lyst til å gjennomgå igjen. Får helt angst av tanken så denne gangen skal satse på en planlagt keisersnitt:) Termin 03.08.

Skrevet

Jeg hadde en igangsatt fødsel 1 uke før termin forrige gang pga svangerskapsforgiftning. Det endte ikke med keisersnitt men med tang. Etter 3 dager med modningspiller og misslykket drypp forsøk ble vannet tatt den 4. dagen for å få ting i gang. Mitt mareritt er nok en igangsatt fødsel. Man får gjerne mye vondere rier - som heller ikke virker. Jordmor har imidlertid beroliget meg med at en igangsetting er mye lettere om man har født før.

Ikke for å skremme, men er du førstegangs ville jeg aldri frivillig gått med på en igangsetting. Når kroppen ikke er klar for å føde og aldri har født før kan det være veldig vanskelig å sette fødselen i gang. Når selve fødselen kommer kan du rissikere å være helt utslitt. Barnet er ikke klar for å bli født, mor er utslitt og det er vel også ofte derfor disse fødslene ender med operativ forløsning, det være seg tang, vakum eller snitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...