Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Minsten i huset er kun 3.5 mnd og har tegn på begynnelsen på tenner. Rød rundt området og små riskorn-aktig klumper under huden. Er litt tidlig med tenner i den aldern, er det ikke...? Og følger de andre tennende det tidlige frembruddet? (seksårs jekselen mye tidligere, osv.) Litt rotete forklart, men håper dere forstår ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5056797-n%C3%A5r-fikk-deres-barn-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste fikk sin første tann 2 uker før han fyllte 1 år. Så han var ganske sen. Hadde så to tenner en stund, men så eksploderte det og de kom på rekke og rad. Jeg trodde han skulle få tenner fra han var 5-6 mnd, siden han siklet endel, kunne se de under huden ol. Men tok sin tid:-) Vet ikke om f.eks 6-års jekslene vil komme senere, men har hørt at de som får tenner sent også mister de sent.

Det vanligste er vel rundt 6 mnd, men det varierer veldig. Noen er t.o.m født med tenner, men det er sjelden, mens andre er nærmere året før første tann titter frem.

Gutten min fikk 2 tenner da han var 7 mnd, er nå 8 1/2 og har fortsatt bare de to.

Ang. 6-års jeksler vet jeg ikke....

:-)

Annonse

lillegutten min fikk sin første tann rett etter 5 mnd kontrollen, men han var 5,5 mnd han da:) den andre tanna kom 1-2 uker senere.

samboeren min fikk tenner da han var 3,5 mnd han også, og jeg da jeg var 4 mnd, men det er jo ganske tidlig.

Minsten fikk den første da han var 11 uker og 4 dager. Nr. 2 kom et par dager seinere. Nr. 3 og 4 er i ferd med å bryte igjennom akkurat nå(ser ut til at det er kommet et lite hjørne ut på den ene, men han har så vondt at vi slett ikke får kjenne etter). Han ble 6 mnd i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...