Gå til innhold

test hos legen


rødhette*

Anbefalte innlegg

Jeg er midtveis uti min 5. uke, skal til legen imorra og ta test der også får å få bekrefta...

Tar de fra urinprøve eller blodprøve da? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok. tusen takk :)

bruke et glass jeg ikke trenger ta med hjem igjen da, kanskje? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hjemmetest, så har ikke vært hos legen for å ta test. De bruker urinprøve. Hehe, kanskje på tide å investere i en pakke med urinprøveglass, blir noen av de fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hjemmetest i går... men klarer ikke helt å stole på den, til tross for hva alle sier her inne på bim. Både sambo og jeg vil føle oss tryggere på at det virkelig stemmer, hvis vi får høre det fra en lege.

Hjemmetesten viste at jeg er gravid... så forhåpentligvis trenger jeg ikke urinprøveglass framover ;) Kryss fingra for meg da, dere, at legen sier det samme og at alt går bra.

Føles veldig uvirkelig ut fortsatt så setter foreløpig pris på alle symptomer på graviditet, da det gjør det mer og mer virkelig haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lever man urinprøven før man går inn til legen, eller når man kommer inn til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe... er det en gang man trenger maaaange urinprøveglass er det når man er gravid ;)

Du må ha med deg urinprøve hver eneste gang du skal til kontroll hos jordmor eller lege.

 

Meld deg i luke når du kommer og spør om de vil ha prøven før du går inn. Sannsynligvis vil de ha prøven på laboratoriet før du går inn slik at legen kan få resultatet av testen før/når du kommer inn

 

Lykke til! Og gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg var til legen i dag og fikk d bekreftet.men jeg leverte bare inn urinprøve og den var positiv sa de på laboratorium.fikk time til min første svangerskapskontroll i juni.men var ikke inne til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor tidlig i juni?

jeg var også i går. leverte urinprøve, fikk svar på laboratoriet at jeg er gravid. pratet ikke med lege, fikk time i beg. av juli. både sambo og jeg syntes det er litt sent.. skal være min 12. uke.

Skal på ferie slutten av juni, tenkte ringe de og få en time før da også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også innom legen idag med en urinprøve. Først sa hun at testene fra apoteket er helt like, så at det ikke var noe vits, men hun skjønte vel på meg at jeg gjerne ville ha det dobbeltsjekket (selv om jeg hadde tatt 3 tester hjemme, hehe...sa ikke noe om det)

Den slo sterkt ut, og hun spurte hvor langt jeg var på vei. Sa ca 4 uker og da ville hun sette meg opp neste uke allerede..men jeg har eksamen, så jeg utsatte det til juni. Ble overrasket over at hun satt meg opp så kjapt, fikk intrykk av at det var vanlig å få time mye senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, de sa jeg skulle få time i 12. uke..

vi syntes også det var lenge...

får ringe de en dag og be om time tidligere. vil helst ha før jeg drar på ferie. for vi vurderer fortelle det til de kommende besteforeldrene da, ansikt til ansikt i stedet for på telefon, siden det er kort tid til 12. uke...

men vil vite at ting står bra til før vi forteller noe...

så får ringe og be om time i juni...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...