Gå til innhold

Jeg skal drikke alkohol men..

Anbefalte innlegg

Hvordan gjøre det? Ja, vet hvordan man drikker da..hehe.

Jenta mi er snart 6 mnd. Får kun mm, men starter med grøt noen uker før denne festen.

Spørsmålet mitt er om jeg må pumpe meg når jeg er på fest for å opprettholde produksjonen, eller skal det mer til at den minker? Får ikke melkespreng lenger og det hadde vært deilig å ikke pumpe meg hver 3/4. time liksom. Er det nok å pumpe seg om morgenen? Eller bør jeg pumpe like ofte som hun hadde spist? Vil IKKE at produksjonen skal minke pga festen. Og når kan jeg starte ammingen igjen hvis jeg blir full, men stopper å drikke ca kl. 0300? (Ja har lyst på en skikkelig fest nå)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5054983-jeg-skal-drikke-alkohol-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kammerat av samboeren min er lege, og han sier helt bestemt at det ikke er så ille å amme etter man har tatt seg litt rødvin, for eksempel. Dette er jo en sannhet med modifikasjoner, vanligvis drikker man jo etter at babyen har lagt seg, og da er det jo mest sannsynlig minst 4 timer til amming...

Gutten min på snart 6 mnd sover hele natta ( ca 11 timer i strekk), så det har hendt at jeg har drukket opp til kanskje en flaske vin i løpet av en kveld ( etter at han har lagt seg), og så har jeg likvel ammet kl 7 dagen etter.

Skal du bli ordentlig full, og gir deg kl 3, skal man visstnok tenke at når du kan kjøre bil igjen, kan du amme igjen... men jeg mener det kommer litt ann på hva du har drukket, og selvfølgelig hvor mye. Er du bare litt brisen på vin, synes ikke jeg det gjør noe å amme morgenen etter, har du drukket massevis av sprit og være helt dritings, bør du kanskje vente litt lengre.

Ang. pumping trenger du vel ikke pumpe like ofte som babyen ville ha spist, men ta med pumpa i veska i tilfelle du får spreng. Går produksjonen litt ned, går den jo fort opp igjen...

Folk er forskjellige, og noen tror det er livsfarlig å amme etter litt alkohol. men jeg tror man bare bør være litt fornuftig og finne løsningen som passer for deg.

Ha det kjempegøy på fest, det fortjener du!

Snuppa mi er veldig uregelmessig når det gjelder pupping om natta. Noen netter våkner hun to ganger, andre netter ingen. Poenget mitt er at jeg ikke merker noe til at produksjonen synker de nettene hun ikke våkner.

Høres digg ut med en god fest, håper du får det artig!

Jeg var ute forige helg, og da jeg kom hjem klemte jeg ut litt? melk i vasken(har ikke pumpe), bare fordi det kjenntes fullt ut. Kom hjem i 2 tiden, og ammet når lillemor våknet i 7 tiden på morgenen. Hun hadde fått flaske når hun våknet på natten da. Du har ikke mer promille i melka enn du har i blodet har jeg hørt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...