Gå til innhold

tvillinger?


fredrikstad:)

Anbefalte innlegg

noen her som vet om de venter tvillinger? Hvor tidlig kan man få sjekket dette på ul. Modern er trilling, og har flere tvillinger bakover i slekta. Undrer...Og noen som vet litt om dette....har hørt at det på en måte er faren som "bestemmer" dette hvis det er vanlig med tvillinger på hans side. Og at det ikke skal ha noe betydning hvis det er på morssiden. Men som nevt.....dette har jeg bare hørt....Artig om noen visste noe om dette...

 

hilsen undrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt at det går i kvinners generasjoner! håper ikke det er mannen som avgjør, for min har småsøsken som er tvillinger! iiik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går på tv2-programmet I mors liv sa de at det var morens egg som avgjorde. Når man får toeggete tvillinger er det to egg som moren har "sluppet" ved eggløsning som blir befruktet. Ved eneggete tvillinger deler egget seg i to like etter befruktningen. Dette skulle også komme av moren. Så hvis du har mange tvillinger i familien bakover, øker sjansene for at du også skal få det.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvinnens egg som avgjør. Det sies dersom det er tvillinger på mors side i familien er sjansen større enn om det ikke er det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj oj...og vi som akkurat har fått oss to kattepuser;) Ja får vel nevne denne familie trenden for legen neste mandag da, så kanskje jeg får ul.

 

Takk for svar!

 

Fredrikstad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...