Gå til innhold

November: hei jenter!


Sondre's mamma 11.11.

Anbefalte innlegg

 

Er det noen flere her med bukseproblemer??

 

Får ikke på meg de vanlige buksene mine lenger, derfor dro jeg for å

prøve noen mamma-bukser. Prøvde den str. jeg bruker til vanlig xs-s

eller 34, og det er jo den minste str. men jeg svømte i buksene, og de var for stor over magen også. Hva gjør jeg nå da? Forslag?

Dette skal bli noen artige mnd...

 

Her jeg bor har vi ikke Hennes&Mauritz, så de buksene har jeg ikke fått prøvd. Hvor handler dere klær henne jenter?

 

Kos dere november- mammaer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Kjenner meg godt igjen i det problemet... Har ikke fått på meg noen av de vanlige buksene mine siden ca uke 10, og nå er jeg i uke 13. Føler meg ikke helt klar for mammabukser, synes ikke at magen min er stor nok til det ennå. Min redning har vært at jeg har ganske mange skjørt, mange med strikk og mange som har så vid linning at de kan henge på hofta. Så jeg har handlet inn mange strømpebukser for å kunne variere og har gått i skjørt hver dag nå i 2-3 uker. Men jeg merker at jeg savner et par ordentlige bukser, ikke alltid at det er så praktisk å gå i skjørt. Har bestilt et par-tre bukser på nettet, men har ikke fått noen av dem ennå. Har bestilt noen med strikk og noen med hemper og knapper som du kan justere utgjennom svangerskapet. Så får vi se hvordan det fungerer. Har i alle fall ikke lyst til å gå på jobb i joggebukse, der går grensa. Så enn så lenge får jeg klare meg med skjørtene mine.

 

Så det får bli mitt tips, søk på nettet og se hva du kan finne av bukser der, eller let i klesskapet og se om du finner noen skjørt som passer :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ofre en av dine gamle bukser er det ganske lett å fikse. Klipp bort linningen og rund litt ned fremme. Sy igjen glidelåsen og sy på en høy og deilig kant i et elastisk stoff. Det er ingen heksekunst, faktisk. Og det finnes sikkert noen litt sy-glade som vil hjelpe deg hvis du står fast. Hvis du så bruker et plagg over som dekker kanten kommer ingen til å se at du har "jukset". Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd. :)

Skal se hva jeg får til med de gamle buksene.

Jeg har symaskin og mamma kan bruke den så da går det vel godt!

 

Skal prøve bunaden nå å se om den passer..... er spent!

 

Ha en fin 17.mai, og tenk på det at neste 17.mai er det vi som har vi barnevogn med flagg på!!

Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he....problem dette assa. Jeg kjøpte meg noen store klær her om dagen jeg. Ikke mammaklær, men større str (H&M). Kjøpte med strikk i livet og snøring.....så kan jeg bruke de en stund. Tror faktisk jeg kan bruke den ene buksa ut hele svangerskapet. Eneste kjipe er at buksene også blir lengre når man går opp i str....så jeg tråker litt i buksebeina (men det gjorde jeg vel egentlig før også). Er mest opptatt av at klærne skal være behagelig...får helt panikk når jeg kjenner det strammer =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. handla klær fra mammahuset.no (?) (com?) å var meget fornøyd. kjøpte topper og skjørt på H&M. måtte til tromsø da, men...

 

har fått sydd ut bunaden, for har oxo 2 komfirmasjona no....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei-hei.

 

Ja, det er ikke lett det med klær. Ennå går jeg i vanlige klær (uke 14). Har gått ned i vekt, og synes ikke jeg har fått noe mage (før akkurat nå), men synes likevel dongeribuksene er blitt ubehagelig stramme rundt magen. Merkelig....

 

Nå ser det ut til at magen kommer, eller er det mye god mat og snop etter 17.mai-feiringen i går??

 

I forrige svangerskap kjøpte jeg også en sånn snekkerbukse/mammabukse på postordre fra H&M. Den var så stor da den kom (selv om jeg hadde kjøpt min vanlige str.) at jeg kun kunne bruke den helt på slutten av svangerskapet. Da var det vår/sommer, og slike varme klær ble ikke så alt for mye brukt.

 

Denne gangen har jeg tenkt å ta meg en Trondheimstur for å prøve klær på H&M, for å kunne ha noen mammaklær som faktisk passer til meg og min kropp, selv om jeg ikke har kommet så langt ennå. Etter 2 svangerskap der jeg knapt har kjøpt meg mammaklær, men har gått i andre klær jeg har fått på meg, ønsker jeg denne gangen å se brukbart velkledd ut under svangerskapet. Jeg er ikke spesielt klesbevisst, men ønsker å vise den fine magen jeg er/blir så stolt av, ikke å skjule den under for store klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...