Gå til innhold

4 uker på vei...


indine

Anbefalte innlegg

Jeg tør liksom ikke helt å tro på at dette skal gå bra. Synst jeg hører om så mangen som som spontanaborterer. Hvor stor sjanse er det egentlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen er ganske stor. Det skal ligge en oversikt en eller annen plass inne på disse sidene som viser at fram til uke 9 er det ca 91-92% sikkert at det går bra. Etter 12 uker ca 96 % sjanse for at det går bra.

 

Vi er nok alle litt redde for at det skal skje oss, men det er vel fordi som du sier, man hører så mangen det skjer med. Tror kanskje det er fordi det er de man spesielt legger merke til og huser best?

 

Mamma sa til meg at det var kanskje bedre før, det var liksom ingen som snakka om slikt da,- mer hysj hysj om temaet. Men jeg er ikke helt enig, synst det er fint å være opplyst og få klare svar på det jeg lurer på.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

 

(Sjansen for SA/MA er da:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+3 og har akkurat de samme tankene.I boka til jordmor-Siri står det at så mye som 60-80% av befruktede egg går til spille.... Men da regner jeg med at en del av disse ikke fester seg i det hele tatt, så hvis man ført er 4 uker på vei, så får vi håpe sjansen for å miste er mye lavere enn det!!

Jeg prøver å tenke positivt, man blir sikkert like lei seg uansett, og da kan man jo like gjerne prøve å glede seg over det som faktisk skjer der inne. Men jeg føler jo også at jeg må være forbredt på det verste. Man kan jo faktisk miste når som helst i løpet av svangerskapet, selv om sjansen blir mindre og mindre. Blir dumt å gå å være redd for det hele tiden. Lykke til, håper spirene sitter godt fast hos alle sammen her inne på 1.tri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo aldri vite helt sikkert, ikke nå, og ikke om 6 mndr... Men det er jo så fint det som skjer, at det er jo synd at vi skal gå rundt å bekymre oss og ikke tørre å være glad. Som du sier blir man jo lei seg uansett. Tror det hjelper å tenke positivt. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag var akkurat innom legekontoret med en urinprøve, ville liksom ha det bekreftet. Den slo sterkt ut, og da spurte jeg samtidig åssen sjansen er for at det skal gå bra såpass tidlig. Da sa hun "det går jo som oftest bra" :) Hun sa jo også at 1.trimester er mest kritisk, og man har aldri noen garanti, men at så lenge jeg var sunn og frisk (oog ung, jeg er 22) så mente hun sjansene var gode:) Det hjalp litt! Fikk time om 2,5 uke, det blir spennende med første svangerskapskontroll!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...