Gjest Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Syptoma mine er om noen lurer.Veldig vondt i magen og bak i ryggen.Sterk kvalme som har kommer igjen siste 4 dagene.Kynnere som har blitt sterke og tisser ofte og det svir... Er så glad for at det var noe vanlig som UVI.Fått pencillin nå... Tusen takk for støtte jenter.Føler meg litt teit nå.Bli så redd når det bare er Uvi.Men lillegull betyr så mye for oss:0) Ble litt skuffa over å ikke få ul da...:0)
fembarnsmammaertoppenღ ღ Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 hei idefix...å det var godt og høyra, må sei eg va inne på tanken at det var uvi. har vore veldigt mykje plaga med dette eg og...såg ikkje innlegget ditt før no :-) du kjem deg no i løp av morgen dagen, kanskje før...når med. virker! du må ha masse god bedring vennen :-)
Tjatjo Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Så fint at alt var bra. Hva er UVI....en forkortelse jeg ikke har fått med meg =0)
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 urin veis infeksjon...UVI. Takk for god bedring hilsen:0)
~Monsoon~en gutt, en jente~ Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Så godt å høre at alt var bra. Nå får du slappe av og kose deg litt:-)
Skrømti Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Så bra at det ikke var noe mer alvorlig! Du skal jammen ikke føle deg dum, himmel og hav, det var jo ikke så lett å vite hva det var! (Men kan de finne ut så fort at det er uvi? Trodde nærmest urinen måtte til dyrkning? Bare tenker litt høyt her..) Stå på videre!
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Heisann Skrømti.Legen mente bestemt at det er uvi.Prøve leverte jeg til dyrking allerede idag tidlig.Men legen mente at vi ikke trengte å vente på svaret.Siden jeg har alle tegn ellers...Har fått pencillin og håper på at det gir seg.At det er rett diagnose.Skal tilbake om to dager om det ikke blir bedre. Satser på at alt ellers er bra.Springe ørten ganger på do og tisser noen dråper.Er så lei...
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Skrømti: Urinveisinfeksjon påvises av en enkel stix (en stripe papir som stikkes i urinen og som du leser av) som takes på legekontoret. Dersom du har utslag på stixen, takes en ny prøve av urinen (en BRK). BRKen sendes inn til lab'en og der dyrkes den for å se hvilken type antibiotika som virker best på akkurat den bakterien, eller om den er resistent mot noen type antibiotika. Så sånn er det.. :-) Idefix: Pass på deg selv, hold deg varm (spes. på bena), drikk masse vann (gjerne med sitron i) og få i deg noe som opprettholder balansen i underlivet (drikkeyoghurt, biola o.l.) slik at du ikke får soppinfeksjon på toppen av det hele. Får du feber må du kontakte legen med en gang, og det samme om det blir veeeeeldig vondt i ryggen. Har nettopp vært innlagt på føden for min UVI som etterhvert ble kjempestygg. Fikk en oppblussing av urinveienes naturlige e-coli bakterier som blir veldig hissige når de kommer i ubalanse.. Det var ikke moro! Men alt er bedre nå.. Ikke vær flau, vær glad det ikke var noe værre! :-) Lykke til!! :-)
Gjest Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Huff ble redd jeg nå.Har feber og veldig vondt i ryggen.Fikk bare beskjed om å ta medisin og komme tilbake om to dager om det ikke blir bedre til da.. Har aldri hatt uvi før i gravidtitet..Må finne senga og varme beina.de er iskalde:0( Takker for tips ellers:0)
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 Hmm... Var du inne på sykehuset for sjekk i dag? Tok de tempen din? Og undersøkte de nyrene dine (med ultralyd)? Da jeg var inne for sjekk (hadde i tillegg en blødning, men heldigvis fra urinveiene) tok gynekologen ul av nyrene mine for å se om det hadde oppstått en refluks (at urinen går fra urinblæra og opp i nyrebekkenet igjen) og for å se på nyrebekkenet (for å se etter betennelse). Han var veldig streng på at dersom jeg fikk feber måtte jeg komme tilbake med en gang, for å eventuelt få antibiotikakuren intravenøst slik at den virker raskere. Ble innlagt dagen etter.. Men nå skal du ikke bli redd...!! Legen understreket gang på gang at det IKKE var noe galt med LilleMy i magen, det var min helse det gikk på. Han var super og tok ul av babyen slik at jeg kunne se hjertet slå, og dette gjorde meg roligere. Dersom du føler deg redd og usikker ringer du føden og snakker med jm, hun tar deg på alvor. Men jeg ville ventet til i morgen, for å se... Dersom de har truffet med riktig antibiotika skal formen bedres betydelig ganske kjapt... Du skal se det går over raskt! :-) Og tenk på at babyen har det fint, ikke uroe deg for den!!
Sara Rompompei Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har ofte UVI. En lege tipset meg en gang om å prøve Tranebærsaft. for¨å slippe penicilin. Og det funker såååå bra. Har UVI ganske ofte så jeg kjenner symptomene ganske godt. Når jeg merker at noe er i gjære løper jeg til helsekosten og kjøper Tranebærsaft. Smaker godt gjør det også og så er det faktisk billigere enn penicilin! Jeg har ikke vært hos lege med UVI på 9 år! Drikker ca 1 liter saft om dagen i en uke. Det jeg ikke bruker opp i saftkartongen fryser jeg ned til neste gang.
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Tusen takk for tips:0) Er heldigvis bedre idag..Neste gang skal jeg drikke tranebærjuice..Magen blir helt på bærtur når jeg tar pencillin:0(
Elle Vilde Skrevet 16. mai 2006 #13 Skrevet 16. mai 2006 Godt det ikke var noe verre! Jeg var veldig plaget med uvi forrige svangerskap, og i dette svangerskapet hadde jeg uvi allerede i uke 5. Søkte litt på nettet og fant at BAM-jordmoren ga råd om å ta 1 g c-vitamin hver kveld (brusetablett som løses i et glass vann) rett før sengetid. Dette gjør at urinen blir sur i blæren når den er der lenge om natta, slik at bakteriene vanskelig får feste. Jeg begynte med dette rett etter jeg var ferdig med pencillinkuren i uke 5, og har ikke hatt flere uvi hittil (er nå 23+4). Er ganske sikker på at dette virker, siden jeg hadde flere uvi i forrige svangerskap. Greit å unngå uvi - siden det i sjeldne tilfeller kan føre til premature rier... Masse kynnere er dessuten skremmende! God bedring - og c-vitamin skal være helt ufarlig i følge apotek og pakningsvedlegg, så det er bare å prøve!
2i1@ Skrevet 16. mai 2006 #14 Skrevet 16. mai 2006 Drikk Biola, så blir kanskje magen bedre. Og sur drikke som appelsinjuice eller sitronsaft hjelper på infeksjonen. Jeg pleier å ta C-vitamin også...alt hjelper på å få bakterieflora og systemet på rett kjøl! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå